کد خبر: ۱۴۰۴۹

حکیم مهر - مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی آزمون نیمه متمرکز دکتری ۹۲ در روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه خبر داد و گفت: ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری ۱۰ هزار و ۸۰۹ نفر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر - حسین توکلی افزود: از میان ۱۰ هزار و ۸۰۹ نفر ظرفیت اعلام شده در آزمون دکتری سال ۹۲، تعداد ۸۱۸۰ نفر در دوره روزانه، ۱۰۷۴ نفر در نوبت دوم، ۲۳۵ نفر در پیام نور، ۱۵۳ نفر در مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی و ۱۱۶۷ نفر در پردیس‌های خودگردان پذیرش می شوند.

وی افزود: در آزمون ورودی دوره نیمه متمرکز دکتری سال ۹۲، ۲۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۸۹ هزار و ۶۹۵ نفر زن و ۱۲۸ هزار و ۱۷۱ نفر مرد بودند و به عبارت دیگر ۴۱.۱۷ درصد داوطلبان زن و ۵۸.۸۳ درصد آنان مرد بودند. توکلی گفت: تعداد داوطلبان آزمون دکتری ۹۲ نسبت به سال گذشته افزایش ۳۹ هزار و ۴۱۳ نفری داشت. همچنین از تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند تعداد ۱۸۶ هزار و ۷۴۷ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و تعداد ۴۱ هزار و ۱۱۹ نفر در این آزمون غایب بودند.

وی یادآور شد: از میان داوطلبان حاضر در جلسه آزمون، ۴۵ هزار و ۴۳۸ نفر در این آزمون مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۷ هزار و ۱۳۴ داوطلب اقدام به انتخاب رشته کردند و در نهایت از این تعداد ۱۴ هزار و ۲۳۸ نفر زن و ۲۲ هزار و ۸۹۶ نفر مرد بودند. مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: از مجموع افرادی که انتخاب رشته کرده‌اند تعداد ۲۱ هزار و ۲۰۳ داوطلب در ردیف معرفی شدگان برای شرکت در مصاحبه یک کد رشته محل یا دو کد رشته محل یا سه کد رشته محل یا چهار کد رشته محل یا پنج کد رشته محل قرار گرفتند.

توکلی با اشاره به زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در روزهای یکشنبه،‌ دوشنبه و سه شنبه ۱۷، ۱۸ و ۱۹ شهریور ماه، گفت: در صورتی که دانشگاهی زمان ثبت‌نام خود را اعلام نکرده است داوطلبان باید با در دست داشتن مدارک خود در روزهای مذکور برای ثبت‌نام به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه کنند.

 

نظر شما
ادامه