کد خبر: ۱۴۰۶۳
حکیم مهر - بعد از افزایش عرضه شیر خام به صورت آزمایشی در خراسان رضوی عرضه این محصول به این صورت در بعضی از مناطق دیگر مانند یزد افزایش یافته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اعلام این مطلب گفت: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که عرضه شیر خام در استان یزد به‌شدت افزایش یافته است و این استان مانند خراسان رضوی در حال جایگزینی شیر خام و فرآورده‌های لبنی سنتی به جای تولیدات بهداشتی صنایع لبنی است.

محمدرضا اسماعیلی افزود: این موضوع می‌تواند کوشش مسئولان ما در سال‌های گذشته در بخش‌های مختلف را از بین برده و باعث به خطر افتادن سلامت مصرف‌کنندگان شود.

وی خاطرنشان کرد: بر طبق گزارش‌های به‌دست‌آمده از آزمایشگاه‌ها تب مالت در بعضی از مناطق دوباره مشاهده شده است. به همین دلیل به مردم توصیه می‌شود که از مصرف فرآورده‌های لبنی سنتی خودداری کنند.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی ادامه داد: 500 الی 600 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که در صورت رعایت نکردن نکات لازم در مصرف شیر خام بسیاری از این موارد قابل انتقال به انسان هستند.

اسماعیلی تصریح کرد: شیر خام دارای آنتی‌بیوتیک‌های قوی است که تنها با عمل‌آوری در صنایع لبنی از بین می‌رود و مصرف شیر خام عامل ورود آنتی‌بیوتیک‌های دام به بدن انسان می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مصرف شیر خام و فرآورده‌های لبنی در استان‌های دیگری مانند مازندران، همدان و اصفهان نیز در حال افزایش است که این امر در اثر پیشنهاد اولیه اتحادیه دامداران صورت گرفته است.

گفتنی است، پیشنهاد عرضه شیر خام بر اساس پیشنهاد اتحادیه دامداران شکل گرفت که بر اساس آن شیر خام تحت نظر دامپزشکی و با رعایت نکات بهداشتی برای کاهش قیمت‌ها به دست مصرف‌کنندگان برسد که این موضوع با انتقاد شدید صنایع لبنی همراه شد.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

نظر شما
ادامه