کد خبر: ۱۴۲
گزارش وزارت بهداشت مبنی بر افزایش نیافتن موارد بیماری تب مالت و حتی کاهش شیوع این بیماری کاملاً درست و قابل اطمینان است زیرا مطابق قانون تمام موارد بیماری تب مالت در هر مطب یا مرکز درمانی که شناخته شود بلافاصله باید به وزارت بهداشت گزارش شود...
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: تمام موارد بیماری تب مالت حتی در مطب‌های خصوصی به وزارت بهداشت گزارش می‌شود بنابراین افزایش شیوع این بیماری شایعه است، لبنیات پاستوره نیز 100درصد از هر گونه عفونت پاک هستند.
سیامک مره صدق افزود: گزارش وزارت بهداشت مبنی بر افزایش نیافتن موارد بیماری تب مالت و حتی کاهش شیوع این بیماری کاملاً درست و قابل اطمینان است زیرا مطابق قانون تمام موارد بیماری تب مالت در هر مطب یا مرکز درمانی که شناخته شود بلافاصله باید به وزارت بهداشت گزارش شود.
وی ادامه داد: خبر افزایش شیوع بیماری تب مالت در کشور یک شایعه بی اساس است و در هیچ جای دنیا با اخبار و شایعه‌های که در بین مردم و افواه عمومی منتشر می‌شود، درباره وضع یک بیماری قضاوت نمی‌شود.
وی گفت: آلودگی لبنیات به عفونت‌ها نیز در همه جای دنیا وجود دارد اما در ایران لبنیات پاستوریره که با مجوز و تحت نظارت وزارت بهداشت تولید می‌شوند به طور 100درصد از هر گونه آلودگی پاک هستند و کاملاً استاندارد هستند. در واقع خطر انتقال بیماری تب مالت و هر بیماری عفونی دیگر از طریق لبنیات پاستوریزه در کشور در حد صفر است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد:‌ شیر و لبنیات فله و غیر پاستوریزه که در برخی مغازه‌ها توزیع می‌شوند، ممکن است آلودگی داشته باشند، زیرا این محصولات تحت هیچ نظارتی نیستند. البته در مواردی که گزارش تخلف و بیماری ناشی از مصرف لبنیات به مراجع قانونی و نظارتی ارائه شود حتماً با آن برخورد می‌شود و جلوی گسترش بیماری گرفته می‌شود.

منبع : فارس

نظر شما
ادامه