کد خبر: ۱۴۲۳۲

حکیم مهر - عربستان برای سهولت حجاج در تهیه گوسفندان قربانی طرح جدید خرید اینترنتی با کارت‌های اعتباری و به مبلغ هر رأس ۱۳۱دلار (معادل حدود ۴۰۲ هزار تومان) راه ‌اندازی کرد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بخش عربی بانک توسعه اسلامی ، «احمد محمد علی» مدیر عامل بانک توسعه اسلامی در جده تاکید کرد: کمیته‌ای برای قیمت گذاری گوسفند قربانی موسم حج تشکیل شده است که قیمت هر راس گوسفند را 490 ریال عربستان معادل 131 دلار و 100 یورو مشخص کرده است.

 

بنابر این گزارش، هشت کشتارگاه در منطقه‌ زیارتی مکه در منی برای قربانی کردن این دامها توسط حجاج در مناسک حج در نظر گرفته شده است که بالغ بر یک میلیون راس گوسفند،‌ شتر و گاو است، در ایام حج قربانی می‌شود.

 

مدیر عامل بانک توسعه اسلامی در این باره تا کید کرد: چگونگی خرید کارت‌های اعتباری برای تهیه دام‌های قربانی و چگونگی ذبح آن‌ها از طریق سفارت‌ها‌، کنسولگری‌ها و بعثه حج کشورها به حجاج همه کشورها اعلام شده است. کارت‌های فروش قربانی دام‌ها از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی www.adahi.org هم صورت می‌گیرد که این طرح در تمام شهرهای عربستان به اجرا در می‌آید.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: این نوع خرید کارت‌های اعتباری که برای قربانی کردن دام‌ها از طریق اینترنت در اختیار حجاج قرار گرفته است که به انجام این مناسک کمک می‌کند.

 

این طرح می‌تواند به توزیع بهتر گوشت قربانی بین فقیران مسلمان کشورها برای عموم مسلمانان نیازمند در سراسر جهان مفید واقع شود.

 

گوشت‌های قربانی حجاج و هدایای سایر مسلمانان سال گذشته بیش از 16 میلیون راس دام ذبح شده بود که بین نیازمندان و آوارگان 27 کشور جهان توزیع شد.

 

نظر شما
ادامه