کد خبر: ۱۴۲۸۰

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: 2 هزار و 240 کیلوگرم خوراک دام غیرمجاز و غیرقابل مصرف در این شهرستان معدوم شد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، وحید قدس اظهار کرد: در جریان بازدیدها و بازرسی‏های کارشناسان شبکه دامپزشکی مقدار 2 هزار و 240 کیلوگرم خوراک دام غیرمجاز و غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: همچنین با اخذ دستور دادستان و همکاری نیروی انتظامی، این مقدار خوراک دام غیرمجاز و غیرقابل مصرف معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان اضافه کرد: مالک این محموله غیرمجاز برای رسیدگی به تخلفات به مراجع قضایی معرفی شده است.

قدس تصریح کرد: در حال حاضر چهار کارخانه و کارگاه تولید خوراک دام در شهرستان سمنان در حال فعالیت است.

وی افزود: الزام این مراکز در به‏کارگیری مسئول فنی بهداشتی و اخذ پروانه بهداشتی بهره‏برداری دامپزشکی توسط این مرکز در دستور کار سال جاری شبکه دامپزشکی قرار دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان از مدیران کارخانجات تولید خوراک دام درخواست کرد: ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی را در تهیه و تولید خوراک دام رعایت کنند.

قدس همچنین از دامداران تقاضا کرد: برای اطمینان از سلامت خوراک مصرفی دام‏ها و جلوگیری از هر گونه تبعات بهداشتی و زیان‏های اقتصادی، خوراک دام مورد نیاز را از مراکز مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و از خرید هر گونه خوراک دام فاقد هویت خودداری کنند.

 

نظر شما
ادامه