کد خبر: ۱۴۲۹۶
حکیم مهر - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: در راستای پایداری تولید در بخش کشاورزی و حفظ آن باید تولید محصولات دامی برای تولیدکنندگان اقتصادی باشد تا بتوان به خودکفایی در تولید این محصولات استراتژیک دست یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حسن رکنی اظهارکرد: براساس اسناد بالادستی و برنامه پنج‌ساله توسعه‌ای کشور باید اهداف تعیین شده در بخش دامپروری محقق شود و در جهت دستیابی به خودکفایی در تولید محصولات و فرآورده‌های دامی حرکت کرد.

وی با تاکید بر اقتصادی کردن تولید محصولات دامی افزود: اگر تولید در بخش کشاورزی اقتصادی نباشد نمی‌توان به اهداف تعیین شده دست یافت و انتظار خودکفا شدن در تولید محصولات را داشت. در واقع پایداری توسعه در بخش کشاورزی مشروط به اقتصادی کردن تولید محصولات برای تولیدکنندگان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به ضرورت حضور بخش خصوصی در تعیین سرنوشت خود در بخش کشاورزی گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی هر قدر امکان خصوصی‌سازی بیشتر شود طبیعتا باید فعالیت‌های مرتبط با تصدی‌گری نیز به سمت واگذاری پیش رود که این یکی از برنامه‌های آینده در بخش دامپروری خواهد بود.

حسن رکنی که روز گذشته با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان معاوان امور دام این وزارتخانه منصوب شده است، دکترای رشته دامپروری دارد و در دهه 70 معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بود.

 

نظر شما
ادامه