کد خبر: ۱۴۲۹۸
حکیم مهر - اولین دانشجوی دکتری رشته علوم دامی-گرایش تغذیه دام دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از پایان‌نامه خود دفاع کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا قربانی با دفاع از رساله خود تحت عنوان «تاثیر خرفه بر عملکرد، وضعیت آنتی اکسیدانی، پاسخ‌های ایمنی و جمعیت میکروبی سکوم جوجه‌های گوشتی» اولین فارغ‌التحصیل دکتری گروه علوم دامی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان محسوب می‌شود.

در این رساله همچنین با توجه به اهمیت استفاده از گیاهان دارویی به عنوان جایگزین آنتی بیوتیک‌ها و مواد آنتی اکسیدان سنتتیک در جیره طیور، اثر استفاده از پودر خشک شده و عصاره گیاه خرفه به عنوان افزودنی‌های گیاهی بر عملکرد جوجه‌های گوشتی مورد آزمایش قرار گرفته و بهترین سطح استفاده از این ترکیبات جهت رشد بهینه جوجه‌های گوشتی پیشنهاد شده است.

در این مطالعه اثرات آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی گیاه خرفه با بررسی وضعیت آنتی اکسیدانی خون و نیز فلور میکروبی سکوم جوجه‌ها مورد آزمایش قرار گرفته و تاثیر استفاده از این ترکیبات گیاهی بر سیستم ایمنی و پارامترهای خونی جوجه‌های گوشتی مورد مطالعه قرار گرفته است.

 

نظر شما
ادامه