کد خبر: ۱۴۳۲۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
حکیم مهر - آزمایشگاه مرجعی در استان خراسان وجود دارد که میزان آلاینده‌های مواد غذایی به فلزات سنگین را تشخیص می‌دهد و هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند در این باره اظهارنظر کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: این سازمان در حال بررسی بر روی میزان آلاینده‌های موجود در مواد خام دامی از چند سال گذشته  است، به‌گونه‌ای که چهار آزمایشگاه مرجع در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قزوین و آذربایجان غربی به‌صورت تخصصی در حال کار هستند.

دکتر محسن مشکات افزود: میزان آلودگی محصول شیر به فلزات سنگین و سایر آلاینده‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها از حدود پنج سال گذشته آغاز شده و بر روی محصول عسل از چهار سال گذشته آزمایش‌ها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: ماهی قزل‌آلا ازجمله محصولاتی است که از سه سال گذشته در زمینه آلاینده‌های آن کارهای تحقیقاتی انجام شده است.

مشکات ادامه داد: از سه سال گذشته میزان آلودگی‌های مختلف بر مرغ تحت بررسی است و بر اساس آخرین نتایج آماری که در سال گذشته منتشر شده است، این محصول از نظر فلزات سنگین و باقیمانده‌ها ازجمله سموم، آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌ها پاک بوده است.

 

نمونه‌برداری‌های مرغ سال 92 در حال بررسی است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: آزمایشگاه مشهد به‌عنوان منبع اصلی بررسی مواد غذایی از لحاظ فلزات سنگین، هورمون‌ها و سموم شیمیایی است که آخرین نتایج منتشر شده، نشان می‌دهد که مرغ از نظر فلزات سنگین ازجمله سرب و کادمیوم دارای هیچ آلودگی نیست.

وی یادآور شد: متخصصان و کارشناسان این مرکز نمونه‌برداری‌های امسال از محصول مرغ را در حال بررسی هستند و هنوز نتایج سال جاری منتشر نشده است.

مشکات تأکید کرد: سازمان دامپزشکی کشور به‌عنوان تنها مرجع بررسی‌کننده آلودگی‌های مواد غذایی خام دامی به انواع فلزات سنگین، سموم شیمیایی، هورمون‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور است و هیچ مرجع دیگری حق اظهارنظر ندارد.

وی اظهار داشت: به‌تازگی از سوی رئیس میادین میوه و تره‌بار گزارشی به شورای شهر ارائه شده است که محصولات مختلف عرضه‌شده در این میادین تحت پایش قرار گرفته و محصول مرغ نیز یکی از این محصولات است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
0
0
جناب آقای دکتر مشکات
سلام : شما فقط صراحتاً بگویید که
آیا سویا های وارداتی از اکراین را در مبادی ورودی و ترخیص کالا ، آزمایش فلزات سنگین کرده اید؟ جواب منفی است . پس اینقدر راحت تکدیب نکنید و بروید اول محصولات اوکراین را آزمایش کنید
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۸
0
0

حرف حساب که جواب ندارد
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
اتفاقا پیشنهاد دکتر مشکوه حرف درستی است لطف کنند چنانچه صداقت دارند و اعتماد به نفس دارند آقای دکتر مشکوه و رفقای عزیز و خدومشان اجازه بدهند نمونه برداری مزغ و قزل الا براساس مقررات کدکس الیمانتاریوس در میادین تهران انجام شود و به آزمایشگاه مرجع اتحادیه اروپا که نمونه های میگو هر سال ارسال می شود ارسال شوند .......آزمایشگاهی که نمونه های های تهران را انجام داده دارای تاییده از CB
بین المللی بوده و نمی توان آن با آزمایشگاه مشهد که فاقد تاییدیه اعتبار بخشی از یک CB
می باشد مقایسه کرد
آن را مقایسه کرد- کارشناس سازمان

آقای دکتر مشکوه بفرمایند کدام CB
آزمایشگاه گلمکان را تایید کرده است؟ آقای مشکوه بفرمایند که آزمایشگاهی که نمونه های شهر تهران انجام داده دارای مدرک اعتبار بخشی از مهمتریت شرکت اعتبار بخشی آلمان هست یا نه ؟ اقای دکتر مشکوه باید بدانن ........- کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه