کد خبر: ۱۴۳۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - رئیس انجمن غذایی و دارویی مازندران با انتقاد شدید از عملکرد سازمان دامپزشکی در زمینه نظارت بر فروش شیر فله گفت: سازمان دامپزشکی درباره اینکه مجوزی برای عرضه شیر فله صادر نکرده است، فرافکنی می‌کند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا -  اسماعیل خاتمی، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در چهار استان بزرگ کشور یعنی تهران، خراسان رضوی، مازندران و اصفهان شیر در حجم بسیار گسترده‌ای فله‌فروشی می‌شود، گفت: تعداد مراکز فروش فله‌ای شیر به قدری زیاد شده‌ و این مراکز حتی شناسنامه‌دار هم شده‌اند به طوری که دیگر امکان برخورد با آنها دشوار شده است.

وی افزود: وضعیت به گونه‌ای شده که یکی از شرکت‌های بزرگ لبنی در کشور رسما و با بسته‌بندی متعلق به خود شیرخام را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌فروشد و کسی هم جلوی آن را نمی‌گیرد.

او با بیان اینکه در شیک‌ترین خیابان‌های استان‌های بزرگ شیرخام به صورت رسمی فروخته می‌شود، توضیح داد: سازمان دامپزشکی در حوزه صنایع غذایی و به ویژه شیرخام بسیار ضعیف عمل کرده است.

رئیس انجمن غذایی و دارویی مازندران گفت: فقط در استان مازندران بالغ بر 600 مرکز فروش فله‌ای شیر فعالیت می‌کنند و به صورت رسمی محصولات خود را در بازار عرضه می‌کنند.

خاتمی تاکید کرد: سازمان دامپزشکی درباره فروش فله‌ای شیر در بازار با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد و به گونه‌ای رفتار می‌کند که تولید شیر و عرضه آن در بازار را به هم ریخته است که نتیجه این بلوا رونق فله فروشی شیر در بازار شده است.

در همین حال معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور مدعی شد که "دستورالعمل فروش شیر فله‌ای سالم برای جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی آن که تاکنون رایج بوده، ابلاغ شده است اما هنوز به هیچ واحدی برای عرضه شیر فله‌ای مجوز داده نشده است."

این در حالی است که همین مقام مسئول در تاریخ 12 شهریور ماه امسال از ابلاغ دستورالعمل عرضه فله‌ای شیر خام سالم خبر داد و گفت که "براساس این دستورالعمل تنها به دامداری‌ها و مراکز دارای شرایط مجوز داده می‌شود و قرار نیست همه دامداری‌های کشور شیر فله‌ای توزیع کنند بنابراین نگرانی بابت مضر بودن این طرح برای سلامتی انسان وجود ندارد."

 

روی دیگر این خبر :

 

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: دستورالعمل فروش شیر فله‌ای سالم برای جلوگیری از عرضه غیر بهداشتی آن که تاکنون رایج بوده، ابلاغ شده است اما هنوز به هیچ واحدی برای عرضه شیر فله‌ای مجوز داده نشده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا -  محسن مشکات اظهار کرد: سازمان دامپزشکی مانند وزارت بهداشت مخالف عرضه شیر فله‌ای غیر پاستوریزه و فرآورده‌های جانبی آن است اما سازمان دامپزشکی کشور برای جلوگیری از مشکلی که مدت‌ها پیش وجود داشت و بسیاری از روستائیان و دامداران شیر و فرآورده‌های لبنی تولید شده واحد‌های خود را یا به شیوه سنتی مصرف می‌کردند یا آن را در جامعه عرضه می‌کردند، دستورالعمل عرضه شیر فله‌ای سالم را ابلاغ کرد.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل برخی از واحدهای دامداری که دارای شرایط و استانداردهای بهداشتی مورد تایید سازمان دامپزشکی و عاری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام هستند و مدیریت بهداشتی آن‌ها از سوی دکتر دامپزشک صورت می‌گیرد، می‌توانند با دریافت مجوز از سازمان دامپزشکی و نظارت کامل این سازمان شیرفله‌ای را در بسته‌بندی‌های بهداشتی عرضه کنند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی ادامه داد: بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند شیرخام و دیگر فرآورده‌های لبنی را به صورت سنتی تهیه و مصرف کنند اما در این طرح که سازمان دامپزشکی بر روند اجرای آن نظارت کامل خواهد داشت دیگر هر واحد دامداری و حتی گاوداری صنعتی نمی‌تواند به راحتی شرایط را برای دریافت مجوز از سازمان احراز کند؛ بنابراین مصرف‌کنندگان و علاقه‌مندان به مصرف شیر و فرآورده‌های لبنی خام می‌توانند با اطمینان کامل از واحدهای دارای مجوز، محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند.

مشکات تاکید کرد: سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله‌ای غیر پاستوریزه که تاکنون معمول بوده، مخالف است و در قالب ابلاغ دستورالعمل عرضه‌ شیر فله‌ای سالم تا کنون مجوز را برای هیچ واحدی صادر نکرده‌ است.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیر پاکتی
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
خشک بشن این گاوا که عامل اصلی این مکافاتا هستن.(شوخی-ایهام)
شیر پاکتی
|
-
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
خشک بشن این گاوا که عامل اصلی این مکافاتا هستن.(شوخی-ایهام)
نظر شما
ادامه