کد خبر: ۱۴۳۶۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
حکیم مهر - معاون سازمان دامپزشکی گفت: عرضه فله‌ای شیر که از سال‌ها پیش تاکنون در کشور رواج داشته است با مجوز وزارت بهداشت صورت می گیرد اما سازمان دامپزشکی به دنبال راهی جایگزین و بهداشتی برای مصرف سنتی شیر است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محسن مشکات که در حاشیه مراسم روز جهانی تخم مرغ سخن می‌گفت‌، اظهار کرد: شیری که خارج از سیستم کارخانه‌ها در کشور به صورت غیرپاستوریزه توزیع و مصرف می‌شود از گذشته در کشور رایج بوده و مجوزی از سازمان دامپزشکی ندارد.

وی افزود: ماست بندی‌ها و مراکزی که شیر فله‌ای و دیگر فرآورده‌های لبنی به صورت غیر پاستوریزه در کشور عرضه می‌کنند از وزارت بهداشت مجوز دارند درحالی که سازمان دامپزشکی هیچ مجوزی به آن‌ها نداده و آن را تایید نمی‌کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی تاکید کرد: در کنار این عرضه غیرمجاز سازمان دامپزشکی برای معرفی و ترویج روشی جایگزین دستورالعمل عرضه فله‌ای شیر خام را ابلاغ کرد تا بتواند با نظارت کامل خود را شیر فله‌ای سالم را به دست مصرف کننده برساند.

مشکات ادامه داد: آنچه که تاکنون رواج داشته و مردم شیر فله‌ای و دیگر فرآورده‌های لبنی را به صورت سنتی از مراکز متعدد در سطح شهرها تهیه می‌کردند از نظر بهداشتی مورد تایید سازمان دامپزشکی نیست.

وی گفت: سازمان دامپزشکی که نمی‌تواند در این زمینه با همه مراکز موجود برخورد کند در نظر دارد تا مانند اجرای دیگر طرح‌ها از جمله عرضه گوشت قرمز در بسته بندی‌های مورد تایید سازمان و غیره طرح عرضه فله‌ای شیر خام سالم را به جای روش رایج در گذشته که بهداشتی هم نبود، به مردم معرفی کند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی اظهار کرد: گرچه سازمان دامپزشکی تاکنون به هیچ واحدی برای عرضه شیر فله‌ای مجوز نداده است اما در آینده مراکز و گاوداری‌هایی که دارای شرایط بهداشتی و استانداردهای مورد تایید سازمان دامپزشکی باشند می‌توانند با دریافت مجوز از این سازمان شیر فله‌ای را تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی عرضه کنند.

** اعلام نتایج پایش باقیمانده‌های شیمیایی در محصولات دامی تا پایان سال

مشکات گفت: سازمان دامپزشکی از سال‌های گذشته طرح پایش باقیمانده‌های شیمیایی و فلزات سنگین را در محصولات و فرآورده‌های دامی آغاز کرده است که امسال نیز این بررسی روی محصولات مختلفی از جمله مرغ، تخم مرغ، شیر، گوشت، عسل، ماهی و ... انجام می‌شود که به نظر می رسد تا پایان امسال نتایج آن اعلام شود.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
0
0
جناب دکتر مشکات:
یعنی می فرمایید نتایج سالهای گذشته را تا پایان امسال می توانید ارائه دهید؟ عجب سرعت عملی دارید.
البته شما را نمی گویم ولی بعضی ها فکر میکنند که مدیریت شان عمر ایوب دارد. ان شاالله پایدار باشید تا بتوانید آمار بدهید.
در ضمن تا جایی که ما میدانیم هیچ مجوزی از سوی وزارت بهداشت برای شیر خام صادر نشده و لطفاً یک کپی از آن را به حکیم مهر ارسال کنید.
همچنین طی سالهای گذشته نیز باید سازمان جلوی شیر خام را میگرفت و تا حالا نگرفته ولی ارائه مجوز برای شیر خام نسنجیده تر از بی خیالی می باشد.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
0
0
آقا ما از پاسخ دادن به ده سوال خود پشیمان شدیم، یک ((شیر حلال خورده)) به ما بگوید این ((شیر خام سالم)) دیگر چه صیغه ای است؟؟!!
همکار دولتی
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
0
0
آقای دکتر آراسب ، اظهار نظر یک نفر هیئت علمی باید وزین و علمی باشد. لطفا دقت کنید. عرضه شیر خام بی هویت در واحدهای لبنیاتی و سوپر مارکت و بقالی که مورد انتقاد عزیزان در وزارت بهداشت است باید توسط خودشان که وظیفه نظارت بر این واحدها را دارند ، خیلی وقت پیش جلوگیری می شد. هنوز هم دیر نشده بجای فرافکنی اعلام نمایند این واحدها حق عرضه شیر خام ندارند و با متخلفین برخورد نمایند.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۱
0
0
صیغه اش که معلومه شیر=فعیل خام = فاعل سالم بر وزن فاعل میشه سلم سالمه سالم
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
0
همکار محترم دولتی
با سلام و احترام. عرضه ((شیر خام بی هویت)) که غیر مجاز است و خود وزارت بهداشت هم به آن معترف است. البته برخوردشان با این پدیده زشت، بسیار ضعیف است که بنده هم قبول دارم. اما موضوع این است که یک کار غیر قانونی، نباید با پوشش ((شیر خام سالم)) قانونی شود. جناب همکار دولتی، لطفا شما با کل همکاران شاغل در بخش بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی، به سوالات بنده و وزارت بهداشت پاسخ دهید، اگر توانستید دست اندر کاران بهداشت عمومی را که بنده هم افتخار دارم یکی از ایشان هستم، قانع کنید، من از تمام امکانات و ظرفیتم برای تبلیغ این طرح، حداقل در سازمان تحت پوشش کار خودم، استفاده می کنم. شکست این طرح، مثل روز روشن است. حرف های ضد و نقیض معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی، خود گواهی بر این مدعاست. این طرح صدها دشمن آشکار و غیر آشکار در مجامع بهداشتی و صاحبان صنایع لبنی برای سازمان دامپزشکی درست کرده است و همکاران آگاه و بی طرف در حوزه دامپزشکی نیز، دید خوبی به آن ندارند. به موضع گیری کمیته تخصصی بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان نگاه کنید. صحبت های عضو محترم هیات رئیسه مجلس را در مورد عدم پوشش هشتاد درصدی خدمات پیشگیرانه دامپزشکی در دام ها بخوانید. به اخبار طغیان بیماری سل در گاوهای روستاهای اطراف آمل در همین یکی دو ماه اخیر نگاهی بیندازید. من پیشنهاد می کنم که از پشت میز دولتی مدتی بلند شوید، سری به کتابخانه های دانشکده های دامپزشکی، بهداشت، صنایع غذایی و حتی تغذیه و داروسازی بزنید و پایان نامه هایی را که در همین زمینه آلودگی شیر خام کار شده، مطالعه بفرمایید، بعد از این طرح بدون پشتوانه و ((خام)) دفاع بفرمایید.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
0
یکی از علت های عقب ماندگی کشورهای در حال توسعه بی ارتباط بودن مباحث تدریس شده در دانشگاهها با مباحث فنی موجود در جامعه و صنعت می باشد که بحث شیر خام نیز از این مقوله جدا نیست جناب آقای دباغ مقدم کجای این معادله قرار دارند بنده نمی دانم دامپزشکی صاحب مقام در دانشگاه ....... که به خود اجازه می دهند در مسائل فنی سازمان با 90 سال قدمت بدون داشتن هیچ گونه اطلاعی اظهار نظر نمایند و از مسئولین بخواهند که ایشان را قانع کنند به نظر من سازمان دامپزشکی کشور حتی کارشناس دست چندم آن توانایی قانع کردن ایشان را در این امر دارد ولی متاسفانه وقتی ایشان قانع شدند و تاریخ مصرفشان برای صنایع محترم تمام شد فرد دیگری علم خواهد شد
جناب آقای دباغ مقدم جهت اطلاع حضرتعالی اگر زحمت تان نشود جستجویی در حکیم مهر انجام دهید و عین مصوبه وزیر محترم بهداشت را در خبرگزاری ایسنا و اعطای مجوز به مراکز فروش شیر خام را ملاحظه بفرمائید بنابراین حضرت اجل این عمل غیر قانونی قبلا توسط وزارت بهداشت قانونی شده است و همین سایت حکیم مهر در کوبیدن سازمان دامپزشکی و مذمت خواب بودن آن از هیچ کلامی فروگذار نکردند
جناب آقای دباغ مقدم سازمان تحت مدیریت شما جزء بسیار کوچکی از جمعیت 85 میلیونی کشور ایران می باشد که از قضا خودتان هم در همین سایت به نقش پر رنگ دامپزشکان در کنترل بیماریها اعتراف نموده اید پس همانگونه که شما ...... دستور می دهید و انتظار اجرای دستور بدون در نظر گرفتن درست یا غلط آن را از سوی زیردستا دارید باید بدانید که در زمینه بهداشت عمومی در جامعه سازمان دامپزشکی کشور برای شما نقش مقام مافوق را ایفا می نماید که می بایست از آن تبعیت نمائید و از قضا خبر دارید که سرنوشت سربازان نافرمان چیست؟
دشمنان آشکار و غیر آشکار این طرح نیز همانند طرح بسته بندی گوشت و مرغ کاملا مشخصند ولی مشکل دوستانی امثال شما هستند که در قایقی که نشسته اید کلنگ بدست گرفته و در حال شکستن کف آن می باشید و نقش اسب تراوا را برای دوستان فوق الذکر بازی می کنید
اتفاقا عینک خود را عوض کنید و با این دید به این طرح بنگرید که سازمان دامپزشکی کشور با قانون مصوب خود ابتدا قصد محدود سازی این مراکز غیر مجاز را دارد و سپس استاندارد سازی آنها را و صد البته که منظور عضو محترم هیات رئیسه مجلس در راستا تقویت جایگاه سازمان دامپزشکی کشور بوده است نه مثل شما در راستا تخریب آن.
خوشبختانه هیچ یک از مدیران دولتی سازمان دامپزشکی کشور همانند شما از پشت این میز به پشت آن یکی میز نقل مکان نمی کنند و مقالات چاپ شده آنان بیانگر این امر می باشد ولی از شما خواهشی دارم که به خودرویی که شما را از محل دانشگاه به منزل منتقل می نماید بفرمائید سر راه به برخی از مراکز عرضه سنتی لبنیات که ماحصل دستپخت شما و همکارانتان در وزارت بهداشت است سری زده و از وضعیتی که برای مردم کشور پدید آورده اید کمی ....باشید.

دکتر حسن بهادری مسئول فنی دامپروری-
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
0
0
1-یکی دیگر از علت های عقب ماندگی کشورهای در حال توسعه، این است که افرادی که به اندازه کافی در زمینه های مختلف علوم اطلاعات ندارند، در آن زمینه اظهار نظر می کنند. من هم نمی دانم مسول فنی یک دامپروری چقدر با شاخص های بهداشت عمومی ایران آشنا است و کجای این معادله که یک سرش به بهداشت عمومی (سلامت همگانی) متصل است قرار می گیرد؟؟!! ، این که به طرف مجوز ماست بندی سنتی داده اند و طرف در کنارش شیر خام و تخم مرغ محلی و کره و دوغ سنتی و عسل بدون شناسنامه می فروشد، یک بحث است، این که یک طرحی را علم کنی و بعد هم بمانی توش و نتوانی سر و ته آنرا جمع کنی، یک بحث دیگر است. خوب پدرجان، اگر طرحت اینقدر سخت و سنگین است که هیچ دامداری نمی تواند پروانه بگیرد، واقعا کار مهمتری در سازمان عریض و طویل دامپزشکی روی زمین نمانده بود که این طرح جنجالی را علم کنی؟.
من ده سوال علمی پرسیدم، چرا هیچکدام از عزیزان جواب نمی دهند، هر آنچه ما به جای پاسخ شنیدیم توهین و استهزا و افترا بود. ده سوال علمی بنده و البته ده سوال علمی وزارت بهداشت، جواب قانع کننده علمی هم می خواهد. که البته انتظار ندارم مسول فنی دامپروری بتواند بدون توهین، جواب آنرا بدهد.
2- ضمن احترامی که برای همه همکاران خوب سازمان دامپزشکی قایل هستم، مافوق بنده خدا است و در مسیر علمی، ترسی از کسی ندارم، احتمالا سازمان دامپزشکی برای شما مافوق باشد. در بحث علمی مافوق و مادون مطرح نیست.
3- به نظر شما بررسی طرحی که سلامت یک جمعیت هفتاد میلیونی را نشانه گرفته از دیدگاه های مختلف، کلنگ زدن به کف قایق است؟. نمی دانم چند سالتان است و چقدر از معضلات قبلی سازمان مانند گوشت آلوده، آنفلوانزای پرندگان، جنون گاوی، تب برفکی، مجوز شرکت های دارویی، باقیمانده های دارویی در میگو و غیره خبر دارید، در آن موقع هم دوستانی امثال بنده بودند که راه را نشان می دادند، و البته دوستانی چون جناب عالی هم بودند که چون عشاق سینه چاک،
دفاع می کردند. امروز حقیقت همه آن پرونده ها بر همگان روشن شده است. هر چند سازمان دامپزشکی دچار تعویض پی در پی رئیس شد که به جز زمان جناب دکتر دستور، از زمان جناب دکتر مطلبی به بعد، تا به امروز ادامه داشته است.
4- اتفاقا چون من نقش دامپزشکان را در بهداشت مواد غذایی خوب می دانم، نمی خواهم به این نقش بی بدیل، لطمه ای وارد شود. شاید شما، کارشناسان سازمان را افرادی معصوم و عاری از خطا می دانید، اما بنده ایشانرا ممکن الخطا می دانم و تا روزی که شخصا قانع نشوم، وظیفه خود می دانم یه صورت علمی، با این طرح مبارزه کنم.
5- کدام تحقیق علمی، به شما و سازمان ثابت کرده است که اگر شیر به اصطلاح مجوز دار بیاید، شیر خام فله ای جمع آوری خواهد شد؟ آیا برای حرف خود مدرک متقنی دارید؟ مگر الآن که پنجاه سال است گوشت دارای مجوز دامپزشکی در بازار مصرف آمده است، گوشت و دام قاچاق جمع شده است؟؟!!
6- از اینکه بنده را برای سر زدن به مراکز لبنی راهنمایی فرموده اید سپاسگزارم، اما دو نکته وجود دارد، یکی اینکه سازمان دامپزشکی در مورد همین فروشگاه ها هم باید نظارت می داشت که ندارد، دوم اینکه سازمان دامپزشکی هنوز چرخه نظارت بر گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و عسل را هم کامل نکرده است که حالا دارد به دست خود، به مصیبت هایش می افزاید.
7- بنده هم به جناب عالی توصیه می کنم از واحد دامپروری که مسول فنی آن هستید، به شهر تشریف بیاورید و سری هم به دانشگاه ها بزنید، مجلات علمی را مطالعه بفرمایید، پایان نامه ها را تورق کنید و ببینید عمق فاجعه شیر خام در ایران چقدر است. بعد، از راه دور و از گوشه ای از یک دامپروری برای سلامت هفتاد میلیون انسان (نه دام) نسخه بپیچید.
8- اسب تروا، حاصل یک غفلت بود، که به نظر می آید عشاق سینه چاک ((شیر خام سالم))، شرایط ظهورش را به خوبی فراهم کرده اند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
وقتی که غرور و تعصب بیجا جلوی چشمان کسی را میگیرد چاره ای جز وانهادن این فرد به حال خود راهی باقی نمی ماند جناب آقای دباغ مقدم اگر شما از دانشگاه .... مدرک دکترای عمومی خود را گرفته اید بنده از دانشگاه تهران آنهم با رتبه سه رقمی کنکوری که شما از پس آن بر نیامدید موفق به اخذ این مدرک شده ام و همچنین در مورد دکترای تخصصی بهداشت مواد غذایی که باز هم شما از دانشگاه ..... آنرا اخذ نموده اید و بنده از دانشگاه تهران بنابراین تفاوت سواد علمی بنده و جنابعالی کاملا مشخص است و نیازی به بگیر و ببند ندارد ، شمایی که حتی در زمینه شغلی خود فعالیت نمی کنید و حرفی برای گفتن ندارید چگونه است که فعالیت های یک سازمان تخصصی را بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم بر آن محکوم می کنید نکته اول اینکه اگر شما بهتر می توانستید این ساز را بزنید قطعا مسئولیت سازمان دامپزشکی باید به شما واگذار می گردید که من اعتقاد دارم حق خوری در این میان صورت نگرفته

وقتی می گویم که هیچ اطلاعاتی از سازمان دامپزشکی کشور ندارید ملاکم گفته های خودتان است که فکر می کنید سازمان دامپزشکی کشور یک سازمان عریض و طویل است ظاهرا دوست عزیز در شهرستانی که دامپروری مورد نظارت من واقع است نیروهای شبکه دامپزشکی شهرستان 5 نفر می باشند

واما راجع به توهین و استهزاء و افترا ، جستجویی در همین حکیم مهر و بازنگری کامنت های شما کمال ادبی و بی طرفیتان را اثبات می کند و هیچ انسان عاقلی در برابر کسی که خود اعتقاد به استهزاء و توهین دارد دست به قلم و کتابی رفتار نمی کند البته ناراحت نشوید ولی رسم بر این شده که در ایران کسی ایرادات خود را نمی بیند

همانگونه که در بحث علمی مافوق و مادون مطرح نیست سن و سال نیز مطرح نمی باشد ولی چیزهایی که شما از آن صحبت می کنید بجز پرونده گوشت های آلوده و شرکتهای دارویی مورد حاد دیگری نبوده و چیزی به نام معضل آنفلوآنزای پرندگان ، جنون گاوی ، تب برفکی و .... نداشته و این موارد جزو مسائل پیگیری شده هر روزه سازمان است که مطمئنا سازمان دامپزشکی عامل ایجاد آن نبوده است .
بنده هیچ کس را از جمله خود شما را عاری از خطا و معصوم نمی دانم و مشکل من طرز تلقی شما از روند حل سوء تفاهمات است که قصد مبارزه با آن را دارید انتخاب اصطلاح مبارزه بجایچالش علمی معقول دو بحث کاملا متضاد و جدای از یکدیگر می باشد و قدم اول یک چالش علمی بی طرفی می باشد که ظاهرا شما صلاحیت قدم اول را ندارید از دست ما ناراحت نشوید ولی ضربه اول را به جایگاهتان خود شما با عدم بی طرفیتان وارد نموده اید.

کدام تحقیق علمی به شما اثبات کرده که اگر شیر خام مجوز دار بیاید شیر فله بدون مجوز جمع آوری نخواهد شد ، بود و نبود قانون یک مبحث است ، اجرا شدن و نشدن آن مبحثی دیگر در مبحث شیر فله چیزی که قبلا اتفاق افتاده بود عدم وجود قانون بود و تمام بحث ما هم وجود قانون هرچند ایراد دار و قابل اصلاح بهتر از بی قانونی است ضمنا سازمان دامپزشکی کشور متولی مبارزه با قاچاق نیست بلکه متولی مبارزه با قاچاق نیروی محترم انتظامی می باشد

چرخه نظارت بر گوشت ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، عسل ، شیر خام و .... برای سازمان مصیبت نیست بلکه وظیفه قانونی است و اگر شما قصد القاء مصیبت برای خواننده را دارید آن امری جداست که ظاهرا بر اساس وظائف نا نوشته تان به آن دامن می زنید.

اتفاقا حرف شما راجع به تشریف آوردن به شهر امری کاملا متین و بجاست بنده که اصالتا روستا زاده ای بیش نیستم و همین روستا زاده برای تحصیل در معتبرترین مراکز علمی بالاتر از شما واجد صلاحیت تشخیص داده شد و دفتر کار بنده و شرکت متبوعم اتفاقا نزدیک آپارتمان محل زندگی شماست ولی اینکه از گوشه ای از یک دامپروری واقعیت های موجود در جامعه را برایتان بازگو می کنم نباید برایتان ثقیل باشد و قدر مسلم نسخه ای که بنده خواهم پیچید مسلما شما مدتها زمان می خواهید تا آن را تجزیه و تحلیل بفرمایید راستی مدتهاست که بعد از دفاع پایان نامه تخصصیتان مقاله ISI حتی در مجلات با درجه اعتبار پائین هم از شما مشاهده نشده پس مراقب نسخه هایتان باشید

دکتر حسن بهادری مسئول فنی دامپروری
نظر شما
ادامه