کد خبر: ۱۴۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون پیشگیری و بهداشت سازمان دامپزشکی کشور از طرح پایش آلاینده ها در گوشت مرغ مصرفی کشور خبر داد و گفت: بر اساس نتایج این طرح، گوشت مرغ مصرفی از نظر آلاینده های شیمیایی، سموم و نیز سرب و کادنیوم در حد استانداردهای ملی و بین المللی است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر محسن مشکوة اضافه کرد: در بحث سلامت غذایی به حد و میزان آلاینده های بیولوژیکی نظیر باکتری ها، ویروس ها، انگل ها، قارچ ها، مواد شیمیایی نظیر باقیمانده های دارویی، هورمون ها، سموم و فلزت سنگین نظیر سرب، آرسنیک و کادنیوم پرداخته می شود.
به گفته وی، در سال جاری پایش آلاینده ها در فرآورده های دامی و آبزی نظیر شیر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، میگو و عسل توسط سازمان دامپزشکی در دست اجرا است؛ علاوه بر این، پایش باقیمانده ها در ارتباط با خوراک دام، طیور و آبزیان نیز در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.
معاون پیشگیری و بهداشت سازمان دامپزشکی کشور، اضافه کرد: در این طرح تعداد هشت هزار و 804 نمونه از سطح مراکز تولیدی برداشت شده و با انجام حدود 40 هزار آزمون غربالگری و تاییدی در آزمایشگاه های مرجع تخصصی دامپزشکی تهران، خراسان رضوی، قزوین و آذربایجان غربی میزان آلاینده ها اندازه گیری می شوند.
به گفته مشکوة، در این راستا از گوشت مرغ مصرفی در سطح کشور بر اساس برنامه پایش باقیمانده ها نمونه برداری و از لحاظ باقیمانده ها و آلاینده های شیمیایی از جمله فلزات سنگین سرب و کادنیوم، مورد ارزیابی قرار گرفته که خوشبختانه گوشت مرغ مصرفی در سطح کشور از نظر آلاینده های شیمیایی، سموم و نیز سرب و کادنیوم در حد استانداردهای ملی و بین المللی می باشد و مورد خاصی مشاهده نگردید.
این در حالی است که به تازگی رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از آلودگی مرغ های مصرفی در تهران به سرب بر اساس پایش صورت گرفته خبر داده بود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
0
سلام
چرا ....آقاي دكتر مشكات؟؟
سرب و روي توي مرغهاي تهران وجود داره.چرا بايد خودمون رو گول بزنيم؟- دامپزشك
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
0
0
سلام
در اعداد دقت کنید!
چهل هزار آزمون برای هشت هزارنمونه
یعنی برای هرنمونه فقط پنج آزمون.
حالا لیست آزمونهایی را که در بالا گفته شده را بشمارید.
اگه فقط بقایای دارویی مرغ را بخواهیم کنترل کنیم میشه بیست آزمون.
کاش این اخبار به گوش مسئولان وزارت خانه هم برسه.
نظر شما
ادامه