کد خبر: ۱۴۳۷۹

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی شهرستان صدوق در استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان صدوق مرکز پرورش و نگهداری اسب در استان یزد به شمار می رود، گفت: تمامی 28 باشگاه سوارکاری صدوق توسط اداره دامپزشکی نظارت می شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، محمد صادقی اظهار داشت: در حال حاضر هزار و 350 راس اسب در 28 باشگاه سوارکاری تحت نظارت و مراقبت کارشناسان ذی صلاح شبکه دامپزشکی شهرستان صدوق قرار دارد.

وی افزود: این مراقبت ها خدمات مختلفی از قبیل بازدیدهای دوره ای، آموزش و ترویج، تست مشمشه و... را شامل شده و کمک قابل توجهی در حفظ سلامت اسب ها، جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک، درمان امراض دامی و در نهایت موفقیت صنعت پرورش اسب و حفظ سرمایه های دامی می کند.

وی از بیماری مشترک مشمشه به عنوان عمده ترین تهدید برای سلامت اسب و افراد در تماس با آن نام برد و بیان کرد: خوشبختانه تاکنون موردی از این بیماری در استان یزد و شهرستان صدوق مشاهده نشده است.

صادقی از پرورش دهندگان اسب خواست: با رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه ای، توجه به علائم بروز بیماری، جداسازی و معدوم کردن حیوان آلوده و جلوگری از تماس آن با افراد و سایر اسب ها و نیز سوزاندن وسایل مربوط به نگهداری اسب آلوده و فضولات حیوان و دفع و دفن بهداشتی آن از شیوع این بیماری خطرناک جلوگیری به عمل آورند.

وی ادامه داد: همچنین با به اجرا درآوردن تست مالئین توسط کارشناسان دامپزشکی به صورت منظم بر روی اسب های تحت پوشش این بیماری در کنترل کامل دامپزشکی قرار دارد.

 

نظر شما
ادامه