کد خبر: ۱۴۴۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم با اشاره به اینکه عرضه شیر خام عامل شیوع بیماری است، گفت: سازمان دامپزشکی به عنوان متولی عرضه فرآورده خام با عرضه شیر خام به شدت مخالف است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد جواد امیدواریان با گرامی‌داشت 14 مهر روز دامپزشکی گفت: واحدهایی که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی هستند نباید شیر خام فله را عرضه کنند و باید با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی با عرضه شیر بسته‌بندی موافق است، بیان کرد: واحدهای عرضه‌کننده شیر خام می‌توانند اجازه بسته‌بندی شیر خام را بگیرند به این صورت که کارشناسان دامپزشکی سلامت شیر و دام را تایید کرده و سپس توسط واحدهای صنعتی شیر خام بسته‌بندی و عرضه شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم در ادامه با اشاره به فعالیت‌های سازمان دامپزشکی در شش ماهه اول امسال گفت: در شش ماهه اول امسال نزدیک به 78 رأس گاو آلوده شناسایی و معدوم شدند.

امیدواریان تصریح کرد: پس از کشتار دام 75 درصد قیمت واقعی دام به دامدار پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در شش ماهه اول امسال 22 هزار و 239 قلاده سگ در برابر بیماری هاری مایه‌کوبی شده است که 5/2 برابر رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم بیان کرد: برای کنترل بیماری تب کریمه کنگو در 78 واحد روستایی سم‌پاشی شده است و در بحث ضدعفونی و کنترل پشه و مگس 1100 لیتر مایه ضدعفونی در 200 واحد دامداری مصرف شده است.

وی افزود: پس از ضدعفونی و سم‌پاشی‌ها هیچ‌گونه موردی از طب سه روزه گاو در استان قم گزارش نشده است که این آمار نشان می‌دهد فعالیت‌های سازمان دامپزشکی اثر خود را داشته است.

امیدواریان در حوزه طیور گفت: در استان قم نزدیک به 8 میلیون و 670 هزار قطعه گوشتی و یک میلیون و 970 هزار قطعه تخم‌گذار جوجه‌ریزی شده است و در مجموع 113 میلیون و 300 هزار دز واکسن مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه فعالیت‌ها در واحدهای طیور شش فعالیت ویژه صورت گرفته است، عنوان کرد: مهمترین فعالیت طرح پایش آنفولانزای پرندگان بود که در واحدهای تخم‌گذار انجام شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قم افزود: این فعالیت‌ها برای اطمینان بخشی از سلامت محصولات است تا این بیماری از واحدهای تولیدی خارج نشود و تاکنون هیچ موردی از آنفولانزا در واحدهای صنعتی و روستایی مشاهده نشده است.

وی در خصوص ذبح اسلامی دام‌ها گفت: در کشتارگاه‌های دام و طیور علاوه بر کارشناسان دامپزشکی یک نفر روحانی برای نظارت بر ذبح شرعی دام‌ها حضور دارد.

امیدواریان با اشاره به 17 مهر به عنوان روز تخم مرغ بیان کرد: در راستای افزایش مصرف تخم مرغ به عنوان یک منشأ پروتئینی سالم و با شعار «هر روز مصرف یک تخم مرغ» این روز به عنوان روز تخم مرغ نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بسته‌بندی تخم‌مرغ در قم راه‌اندازی شد، گفت: سال گذشته بحث تخم مرغ مایع مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که از ورود تخم‌مرغ‌های دارای زدگی به بازار جلوگیری شود و این تخم مرغ‌ها فقط در موارد صنعتی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

خبر مرتبط :

دکتر مشکوة : سازمان دامپزشکی با عرضه شیر فله مخالف است

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
همکار
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
لطفا وزارت بهداشت شاهکار وزیر قبلی رو تحویل بگیره. اظهار نظر نسنجیده اثری بهتز از این نداره
امیدواریان
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
سلام ، به نظرم درج خبر باید با ذکر منع و بدون هیچ کم و کاستی بیان شود.حذف کلمه فله و گذاشتن علامت تعجب در عنوان و در خط
اول نظر شخصی تدوین کننده خبر است.
جدای ازاین تعداد 22 هزار و 239 قلاده سگ اشتباه است و 2هزار و 239 قلاده صحیح است... و بسیاری موارد دیگر که فرصت کافی برای بیان آن نیست .لطفاً دراینگونه موارد با گوینده مطلب و یا روابط عمومی دستگاه تماس بگیرید.
نظر شما
ادامه