کد خبر: ۱۴۴۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مشکل امروز در بخش دامپزشکی جدال بی حاصل بر سر مدیریت ها در سازمان نظام دامپزشکی است که مدت دو سال است در بلاتکلیفی تعیین و انتصاب رئیس جدید است.
دکتر محمد لطفی زاده دامپزشک و مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: رئیس قبلی سازمان نظام پزشکی دو سال بدون صدور حکم جدید فعالیت می کرد و رئیس جدید نیز در پایان دوره ریاست جمهوری دهم حکم دریافت نمود اما رئیس قبلی به همراه 3 نفر از اعضای شورای مرکزی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند به این دلیل سازمان نظام دامپزشکی در بلاتکلیفی به سر می برد.
مدیر مسئول مرکز مجازی پژوهش های راهبری دامپزشکی در ادامه با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی یک سازمان غیر دولتی و دارای استقلال حقوقی است اظهار داشت: تا زمانی که به شکایت رئیس قبلی رسیدگی شود این بلاتکلیفی بهبود نمی آید و برای انسجام حرفه دامپزشکی باید رئیس سازمان نظام پزشکی تعیین و مشخص شود و رئیس جدید فقط به خاطر شکایت نمی تواند به فعالیت بپردازد. 
وی در ادامه با بیان اینکه دوره دامپزشکی حدود 7 سال است که در دانشکده ها در مقطع دکتری عمومی ارائه می شود ادامه داد: البته عده ای نیز به صورت 2 سال کاردانی می خوانند ولی عمدتا دکتری عمومی دامپزشکی و پس از آن در ده ها گرایش تخصصی در زمینه دامپزشکی و گرایش های مشترک با پزشکی ارائه می شود.
*دامپزشکی سختی های خاص خود را دارد

لطفی زاده در ادامه به سختی های دامپزشکی اشاره کرد و گفت: بسته به تنوع و گوناگونی این حرفه سختی های خاصی وجود دارد از ابتلا به بیماری های قابل انتقال انسان به حیوان تا ضربات و آسیب های شغلی در کشتارگاهها و مراکز بسته‎بندی و عرضه مواد غذایی و از سویی دیگر کار دامپزشکان در مواجهه با حیوانات را می توان اشاره کرد.
این مدرس دانشگاه در پایان با بیان اینکه دامپزشکی در ایران رشته بسیار مظلوم و کمتر شناخته شده است افزود: علت آن این است که مردم از زمینه های فعالیت دامپزشکان اطلاعی ندارند و تصور عموم از دامپزشکی این است که دامپزشکان فقط با حیوانات سر و کار دارند اما در دنیا در زمینه های علمی و تحقیقاتی پیشرفت های زیادی در تولید واکسن و دارو به نام ایران ثبت شده و این در حالی است که از نظر شناخت جامعه و بازار کار جایگاه مناسبی در کشور نداریم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
میشه بفرمائید این مدرس دانشگاه! کجا و چه درس‌هائی را درس می دهند؟!
نظر شما
ادامه