کد خبر: ۱۴۴۲۲

حکیم مهر - علی معرفی در باشگاه خبرنگاران نوشت : ساعت دوازده را نشان می داد که به بیمارستان تخصصی دام های کوچک دانشکده دامپزشکی رسیدم،این بیمارستان در تقاطع خیابان دکتر قریب و انقلاب قرار دارد و نزدیک به ۵۳ سال از تاسیس آن می گذرد.

دکتر داریوش شیرانی، عضو هیئت علمی گروه درمانگاهی گفت: در این بیمارستان دانشجویان که ۴ سال تحصیلی آنها تمام شده و ۱۵۰ واحد را گذرانده اند، واحدهای تخصصی بالینی و کارآموزی را می گذرانند.

وی افزود: پیشگیری از بیماری حیوانات خانگی در بیمارستان شبانه روزی انجام می شود ، همچنین در شیفت شب که مخصوص اورژانس است به حیوانات خانگی رسیدگی میشود.

عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران اظهار داشت: واکسیناسیون،مهمترین مورد پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و حیوانات خانگی است که برای حیوانات خانگی در سال یک نوبت واکسیناسیون درنظر گرفته می شود، همچنین موارد دیگر مراجعه به این مرکز درمانی ، بیماریهای عفونی، تصادف و سقوط از ارتفاع است.

عضو گروه علوم درمانگاهی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ادامه داد:همزمان با روز دامپزشکی، بخش پرندگان زینتی این بیمارستان تخصصی افتتاح می شود که مهمترین فعالیت این بخش، پیشگیری و جراحی پرندگان است.

وی تاکید کرد: همچنین بیمارستان تخصصی دام های کوچک  دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران با انجمن دانشجویی بیماری های داخلی حیوانات کوچک در ارتباط است.

چاقی، مهمترین عامل دیابت در حیوانات خانگی

دکتر ناهید اطیابی، مسئول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دام های کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ادامه اظهار داشت: در این واحد، شمارش سلول های خون، درصد گلبول های قرمز، هموگلوبین، قند خون،کلسترول، اوره و کراتینین آزمایش های خون حیوانات خانگی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: چاقی، مهمترین عامل بیماری دیابت در حیوانات خانگی است و تقریبا ۹۰ درصد این بیماری ها شبیه انسان است.

مسئول آزمایشگاه بیمارستان تخصصی دام های کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تصریح کرد: این آزمایشگاه مجهز ترین آزمایشگاه تخصصی دام های کوچک از لحاظ تجهیزات در کشور است که می توان به دستگاه های سنجش گازهای خون و فاکتورهای خونی و همچنین اندازه گیری الکترولیت های خون اشاره کرد.

در ادامه دکتر شیرانی به معرفی بخش های رادیولوژی، سونوگرافی پرداخت و تاکید کرد: حیوانات خانگی که دارای شکستگی های مختلف هستند برای عکسبرداری به بخش رادیولوژی ارجاع داده می شوند و پس از آن نوبت به بخش جراحی رسید که دارای پیشرفته ترین امکانات جراحی و وسایل استریل است که دام های کوچک مورد جراحی قرار می گیرند.

جراحی ارتوپدی و ستون فقرات، مهمترین جراحی های این بیمارستان

دکتر سعید فرزاد، رزیدنت جراحی بیمارستان تخصصی بیمارستان دام های کوچک دانشگاه تهران ادامه داد: مهمترین جراحی های این مرکز، جراحی ارتوپدی و ستون فقرات است.

وی اضافه کرد: جراحی بافت های نرم،لاپاراسکوپی، مفاصل، چشم و شکم از دیگر عمل های جراحی در این بیمارستان تخصصی است.

حضور دو دانشجوی عراقی در دانشکده دامپزشکی

دو دانشجوی عراقی از دانشگاه های بغداد و بصره در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل می کنند و درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از امکانات تخصصی و برخورد اساتید ابراز رضایت داشتند.

دکتر شیرانی در پایان یادآور شد:جراحی انواع مختلف شکستگی و برداشت تومور از دیگر جراحی های این مرکز است.

 

نظر شما
ادامه