کد خبر: ۱۴۴۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به این که تاکنون گوشتی از اوکراین وارد نشده است، گفت: ما با تشکیل یک کارگروه ویژه در حال بررسی سلامت این گوشت ها هستیم.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر محسن مشکوه با بیان این که انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل حدود 28 سال قبل رخ داده است اظهار داشت: براساس اطلاعات موجود کشور اوکراین یکی از کشورهای بزرگ در زمینه تولیدات دامی و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه اوکراین در کنار کشورهایی مانند آرژانتین و برزیل از تولیدکنندگان عمده ذرت در جهان است افزود: با توجه به این که کشور غلاتی مانند ذرت را صادر می کند نمی‌توان آن را کشوری بدون صادرات مواد دامی و.. خواند.

مشکوه با اشاره به این موضوع که تا امروز هیچ گوشتی از اوکراین وارد کشور نشده است، ادامه داد: تاکنون تنها یک مجوز برای واردات گوشت از اوکراین صادر شده، که این محموله وارداتی نیز برای نمونه برداری و آزمایش وارد کشور شده است.

وی اظهار داشت: ما نمونه مورد نظر برای سازمان انرژی اتمی ارسال کردیم و این سازمان پس از بررسی و آزمایش های لازم اعلام کرد هیچ گونه آلودگی در این گوشت ها مشاهده نشده است.

مشکوه با اشاره به حساسیت و نگرانی های موجود در این زمینه افزود: با توجه به این مسائل و احساس نیاز به بررسی مجدد این موضوع کارگروهی برای بررسی واردات گوشت از اوکراین و همچنین برای سلامت این  گوشت ها تشکیل داده ایم.

وی اضافه کرد: این کارگروه به عنوان کارگروه ارزیابی مخاطرات علاوه بر بررسی های لازم از نظر مطالعات کتاب خانه ای و مطالعات کتاب خانه ای و مطالعات میدانی، قرار است بازدیدی از کشور اوکراین داشته باشد و در آن جا نیز این موضوع را بررسی کند.

مشکوه ادامه داد: پس از انجام بررسی های فوق و با توجه به نتایج حاصل شده سازمان دامپزشکی تصمیم میگیرد که اجازه واردات این گوشت ها را صادر کند یا خیر؟

وی در رابطه با مشکلات ایجاد شده در واردات گوشت از هندوستان نیز گفت: واردات گوشت از این کشور دچار مشکلات بهداشتی نیست و به احتمال زیاد به دلیل مسائل بازرگانی دچار مشکل شده است.

لازم به ذکر است حادثه چرنوبیل در 26 آوریل 1986 میلادی در رآکتور شماره 4 نیروگاه چرنوبیل اوکرانی که از نوع رآکتورهای rbmk بود رخ داد از حادثه اتمی چرنوبیل به عنوان بدترین حادثه اتمی غیر نظامی تاریخ جهان نام برده شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
چرا درت ها و سویا های وارداتی از اکراین را بر خلاف مقررات خودتان بدون ارجاع به آزمایشگاه انرژی اتمی ترخیص نمودید؟ اگر جوابی دارید بفرمایید!
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
اولا کجای دنیا اجازه می دهند گوشت وارد مملکت بشود و در فرودگاه تست شود و بعد تصمیم بگیرند؟
دوما موضوع محموله گوشت وارداتی اکراین و عدم ترخیص آن بدلیل آلودگی رادیواتیوی چرا توضیح نمی دهید
لطف کنید برای تنویر افکار عمومی بفرمایید از کدام کشور یا کشورها که واردات کنندگان .......از شما تقاضای واردات دام زنده و گوشت داشتند شما اجازه ی واردات را ندادید؟ آیا معنی و مفهوم قرنطینه و نظارت فقط اعزام امدادی کارشناسنان است و ............یقینا در آینده ی نزدیک خیلی ها باید پاسخ گو باشند- کارشناس سازمان
نظر شما
ادامه