کد خبر: ۱۴۴۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - دو دامپزشک متخصص در برنامه زنده "ضربان" حضور یافتند و به سوالات مجری برنامه پاسخ دادند.

به گزارش حکیم مهر، دکتر محسن مشکوة، دامپزشک متخصص بهداشت مواد غذایی و دکتر کاوه اسداللهی، دامپزشک متخصص بیماریهای پرندگان عصر چهاردهم مهرماه در برنامه زنده شبکه تلویزیونی سلامت حاضر شدند و درباره بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان به بحث پرداختند.

دکتر مشکوة در این برنامه با اشاره به افزایش موارد بروز بیماری تب مالت در سالیان اخیر گفت : مصرف شیر خام غیرپاستوریزه یا نجوشیده می تواند در انتقال عامل بیماری به انسان موثر باشد.

دکتر اسداللهی نیز به بینندگان توصیه کرد در صورتی که از پرندگانی نظیر طوطی خاکستری (کاسکو) نگهداری می کنند مراقب بیماری تب طوطی باشند.

وی افزود : باید صاحبان انواع طوطی از انتقال قفس پرنده به اتاق خواب، بوسیدن پرنده و غذا دادن با دهان و استفاده از ظروف مشترک با پرنده پرهیز کنند.

دکتر مشکوة در بخش دیگری از برنامه با اشاره به پایش هورمونی مرغ در کشور توسط سازمان دامپزشکی مصرف هورمون در پرورش مرغ را رد کرد و از تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک در سطح کشور در برخی مرغداریها خبر داد.

دکتر اسداللهی هم به مردم و بخصوص بانوان باردار توصیه کرد از مصرف جگر مرغ به دلیل انجام متابولیسم بسیاری داروها در کبد و باقیماندگی در جگر مرغ خودداری کنند.

یکی از بینندگان در تماس با این برنامه از رنگ سبز روی سینه مرغ خریداری شده گله کرد که دکتر مشکوة در پاسخ با اشاره به اینکه ممکن است تخلفاتی نظیر تقلب در درج تاریخ تولید یا تخلیه نادرست اندرونه ها رخ دهد از مردم خواست مشکلات اینچنینی را به شماره 50002512 (روابط عمومی سازمان دامپزشکی) پیامک کنند.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس استان
|
-
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
جناب آقای دکتر مشکات:
در پاراگراف آخر ، به نظر می رسد منظور بیننده ای که تماس گرفته ، بیماری نکروز عضلانی سبز می باشد که نباید بگید «تخلفات اینچنینی» چون قابل تشخیص برای بازرس گوشت کشتارگاه نیست و بیماری واگیر هم نیست. انصاف کنید
همکار
|
-
|
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
0
0
آقای کارشناس محترم استان: بنظر من اگه بازرس محترم گوشت کشتارگاه کوررنگی و یا حواسپرتی نداشته باشه این تغییر رنگ رو می تونه مشاهده کنه. مگر اینکه آلودگی ثانویه باشه و به عمر ماندگاری و زنجیره سرد و غیره مرتبط باشه.
موفق باشید.
نظر شما
ادامه