کد خبر: ۱۴۴۴۶
حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون، حدود دو هزار کیلوگرم انواع فرآورده‎های خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان ضبط و معدوم شده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس و روابط عمومی فرمانداری شهرستان سمنان، در نخستین روز از هفته دامپزشکی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان به همراه جمعی از کارکنان آن اداره با فرماندار سمنان دیدار کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان در این دیدار ضمن تبریک هفته دامپزشکی (13 تا 19 مهر ماه) ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجموعه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: از ابتدای سال تاکنون در 330 هزار نوبت واکسیناسیون دامی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان انجام پذیرفته است. 

وحید قدس بیان کرد: از یک هزار و 709 عامل بیماری‎های شناخته شده، 832 عامل و از 156 بیماری نوپدید شناخته شده، 114 مورد و همچنین 80 درصد عوامل بیماری‎زا که به صورت بالقوه به عنوان بیوترورسیم شناخته شده، از حیوان به انسان قابل انتقال است. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت: در شهرستان سمنان سه واحد مرغ تخم‎گذار، دو واحد مرغ مادر و 61 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت حدود دو میلیون قطعه در هر دوره مشغول فعالیت هستند.

 وی تصریح کرد: شهرستان سمنان دارای هشت مرکز درمانی، دو آزمایشگاه و پنج داروخانه بوده و تعداد دام‎های آن نیز شامل هفت هزار دام سنگین (گاو و گوساله)، دو هزار  نفر شتر و 60 هزار رأس گوسفند و بز است. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان تصریح کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته توسط اداره کل دامپزشکی استان سمنان در عملکرد چهار ماهه اول سال 92 شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان در اکثر واحدهای فنی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 

وی گفت: در مراکز عرضه از ابتدای سال تاکنون حدود دو هزار کیلوگرم انواع فرآورده‎های خام دامی غیرقابل مصرف ضبط و معدوم شده و در کشتارگاه‎ها و مراکز تولید نیز این رقم به 20 تن رسیده و در این خصوص 11 مرکز هم تعطیل و پلمپ شده است. 

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان مشکلات و چالش‎های دامپزشکی را کمبود نیرو و اعتبارات تخصیصی بیان کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به این امر شد.

 قدس روز شمار هفته دامپزشکی نیز اعلام کرد و گفت: 13 مهر ماه روز واکسیناسیون دامپزشکی برای بهداشت عمومی، 14 مهر ماه روز دامپزشکی و پدافند غیرعامل، 15 مهر ماه روز دامپزشکی و امنیت غذایی، 16 مهر ماه روز دامپزشکی و حماسه اقتصادی، 17 مهر ماه روز دامپزشکی، آموزش، فناوری و تحقیقات، 18 مهر ماه روز دامپزشکی، بیماری‎های مشترک و بهداشت عمومی و 19 مهر ماه روز دامپزشکی و غذای حلال نام‎گذاری شده است.

 

نظر شما
ادامه