کد خبر: ۱۴۴۵۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

حکیم مهر - دکتر سید سبحان علی علوی در مقام ریاست سازمان نظام دامپزشکی در حالی پیام تبریک به مناسبت روز دامپزشکی صادر کرده است که به دلیل شکایت دکتر آقامیری و سه تن دیگر از دامپزشکان حکم ریاست خود را در بلاتکلیفی می بیند.

متن پیام دکتر علوی به این شرح است :


بسمه تعالی

با درود و ادب و احترام به پیشگاه شهیدان انقلاب اسلامی ایران

در خجسته روز ۱۴ مهر، شاکریم محبوب اول، پروردگار متعال را که عمر و فرصتی عطاء فرمود تاعرض خسته نباشید و قدردانی خالصانه خود را خدمت یکایک اعضای سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.

کارنامه‌ی موجود در بحث بهداشت و سلامتی جمعیت دام کشور، محصول معاضدت بخش خصوصی و دولتی آن می‌باشد. هر آن‌چه به رشد و بالندگی این عرصه انجامیده، موجبات رضایت حضرت حق و سرفرازی نظام جمهوری اسلامی ایران و تحقق اهداف امام راحل و مقام معظم رهبری گردیده است.

خط سیر سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا از لحظه‌ی تفکر ضرورت وجود و پیدایش تا عرصه‌ی ظهور و استمرارآن فراموش ناشدنی است، از یکایک بانیان و زحمت‌کشان و قافله‌سالارانی که آن را تا به این نقطه رساندند، ممنونیم و سپاسگزار.

الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیَاةَ لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِیزُ الْغَفُورُ آن که مرگ و زندگی را بیافرید، تا بیازماید که کدام یک از شما به عمل نیکوتر است و اوست پیروزمند و آمرزنده.

واضح است که سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. در رسیدن به اهداف والای سازمانی خود راه درازی، پیش رو دارد. شناخت عاقلانه امور نظام و پیمایش عاشقانه‌ی راه، پایان شایسته‌ای را بر آن متصور خواهد ساخت.

بی‌پرده باید گفت که سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا.، با وجود رساندن تلاش و زحمت فراوان در چندین دوره‌ی گذشته، و علی‌رغم تمام دستاوردهای زیبا و پرحاصلش نزد اصحاب رأی، منزلت شایسته‌اش را نیافته است و همه را انتظار آن است که حال خود تازه کند. من باب مثال ساختار و شاکله‌ی اداری سازمان من‌جمله در استان‌ها هنوز صورت ابتدا دارد و تدارک زیاد می‌طلبد، هنوز که هنوز است درجات مالی مناسب حالش نیست و به معونت اعضاء برپاست. مثال‌های زیادی از این دست که در این کوتاه سخن نمی‌گنجد.

سازمانی که در ابتدا، بنای بهبود درآمد و افزایش رفاه خیل عظیم فارغ‌التحصیلان را داشت و توسعه‌ی تولیدات کشاورزی را به حضور چشم‌گیر دامپزشکان در مجامع تولید قصد نموده بود، سرانجام فراخور و شایست نیافته است.

اینک و در موقعیت کنونی از حیات تکامل سازمان صیانت خاص لازم است و هر کس به تکلیف می‌بایست کاری کند که سزاوار اعضای سازمان باشد تا بتوانیم آن را به جایگاه رفیع و سعادتمندش برسانیم. اگر تا به دیروز به ساختارش پرداخته‌ایم، امروزش به ایده‌ها بپردازیم. ایده‌هایی گوارا، در درون ستاد یا برون آن، ره‌آوردهایی هم‌چون ارتقای جایگاه شوراهای استانی به سطح سازمان، برقراری دفاتر شهرستانی به منظور تسهیل کار ارباب رجوع، و تعامل عاجل با سازمان دامپزشکی کشور در باب قانون بهره‌وری و اجرای ماده‌ی ۱۹ آئین‌نامه‌ی نظارت بهداشتی و ماده‌ی ۵ قانون جامع دامپروری و هر آن‌چه از این دست برجای مانده، و اگر به تک به تک این توفیقات نایل آئیم، در مقابل اهداف سازمانی باز از دریا قطره‌ای و از کوه ذره‌ای خواهد بود.

سازمان‌ها به فراخور زمان و توسعه، نیازهای جدید دارند. پافشاری به اعمال سلیقه در بستر زمان زیبنده‌ی هیچ سازمان مخصوصاً سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌باشد. باران نیز که مظهر حیات است اگر طریق افراط بپیماید، سیلاب می‌شود و اگر معتدل ببارد، هم چشم‌انداز و هم واقعیت طبیعت را عوض می‌نماید.

نیک سرانجامی در انتظار سازمان‌هایی است که سرمستی بدان راه نیافته و به حوادث روزگار و پیچش درون استحاله نیافته‌اند. اخلاق و انصاف ایجاب می‌کند که عمل واجب رسیدن به رفاه مردم و اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. را به همه چیز رجحان ببخشیم. طبع مخالف سبب بستن گفتار نگردد و وظیفه‌ی همه‌مان است که سازمان را از دایره‌ی تکرار و دست روزگار مصون بداریم،

حمایت‌های قانونی از استقلال حوزه‌های کاری فعالان رده‌های مختلف دامپزشکی، تغییر و تسهیل در شیوه‌های نوآموزی و بازآموزی دامپزشکی، اصلاح شیوه‌های امتیازبندی، فعال‌سازی تعاونی‌های مسکن نظام، بهره‌گیری از اجماع نبوغ و نظریات مشورتی فعالان عرصه‌ی دامپزشکی، ایجاد برنامه‌های اقتصادی و کارآفرینی جدید، جذب و اعطای تسهیلات بانکی، و صدها مؤلفه‌ی دیگر از این دست دغدغه و آرزوی زیبای اعضاء است و نیازهایی است که بنیان سازمان بر آن‌ها بوده و خانواده‌ی نظام دامپزشکی، سزاوار آن است که به آن منزلت برسد. ان‌شاء الله

به بیان زیبای حکیمی گرانقدر: دگم‌اندیشی، بداخلاقی‌، حذف‌ها، طردها و انحصارطلبی‌ها، متاعی بی‌بها و مقطعی است و جایی در طاقچه‌ی ذهن و زبان مردم این سرزمین ندارد و مهربانی، تعامل و اعتدال، بهترین زبان برای گفتگوی با مردم است. با امید به فصول معتدل در سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا. این روز خجسته را به همه‌ی هم‌صنفان و همکاران بخش دولتی و خصوصی تبریک مجدد داشته‌، شأن رفیع و روزگاری مشحون از برکت و لطف الهی برای همه‌ی اعضای سازمان مسألت می‌نمایم.

 سید سبحانعلی علوی

رئیس سازمان نظام دامپزشکی

 

خبر مرتبط :

بلاتکلیفی در نظام دامپزشکی با آبروی ما بازی کرده است

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آذربایجان
|
-
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
0
0
پیامی سراسر واقعیت و پر محتوا و به دور از آمارهای عملکرد بود. دستشان درد نکند.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
از اینکه سخنی نو در عرصه دامپزشکی شنیده می شود جای بسی خوشحالی و مسرت است . امیدواریم به واقعیت تبدیل گردد .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
قابل توجه ......... که باعث شده کارمندان سازمان نظام دامپزشکی که بعضا با مشکل شدید مالی مواجه بوده اند نتوانند حقوق خود را دریافت نمایند.
- یک نفر
كاردان زاده
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
من هيچ شناخت قبلي روي دكتر علوي ندارم اما محتواي پيام نشان از درايت و كارداني و پختگي ايشان دارد مطمئنا اين پيام به مذاق بعضيها خوشايند نيست اما حقيقت محض. به خود بيائيم كه چه بلائي به سر صنف دامپزشكي اورديم راه توبه بازه
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
0
0
كينه توزي ولجاجت دو بال شيطانند اينكه حقوق كارمندان نظام داده نشده وبالش گردن اونايي كه اين وضعيت را درست كردن بابا لجبازي و كينه حد و مرزي داره به خدا ......
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
0
سلام
قدرت طلبي وهواي نفس وجاه طلبي عناصر معلوم الحال ،نظام دامپزشكي را اين چنين ....پروردگارا .................- عماد
عماد
|
-
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
0
0
سلام
باتوجه به بي معني ومحتواشدن نظر پس از سانسور ،لطفا بجاي استفاده ازنقطه چين تمام نظر را حذف كنيد
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
از دوستان خواهش دارم معني ايه در پيام را يك بار ديگر با تدبر وتعقل بخوانند
دامپزشک 83
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
ما دامپزشکان برای چه سالانه باید حق نظام بدهیم وقتی که نظام هیچ کاری برای ما انجام نمی دهد. لطفا فارسی روز صحبت بکنید این متن خنده دار است
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
0
0
ای کاش ........ می دانستید و بعد قضاوت می کردید. ......
نظر شما
ادامه