کد خبر: ۱۴۴۶۶

حکیم مهر - مطالعات اخیر محققان بیمارستان هنری فورد میشیگان نشان می دهد که تماس مکرر با آب آکواریوم منجر به بروز یک عفونت پوستی باکتریایی در افراد می شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه ای بی اس، این عفونت پوستی مایکوباکتریوم مارینوم نام دارد که عامل اصلی آن وجود آکواریوم در داخل منزل یا محل کار است.

اطلاعات وسیعی در مورد این بیماری در دسترس پزشکان نیست و این موضوع برای اولین بار در نشست سالانه انجمن عفونی آمریکا که چندی پیش در سان فرانسیسکو برگزار شد، مطرح شده است.

تشخیص این بیماری عفونی بسیار مشکل است زیرا ضایعات پوستی معمولا بین دو تا چهارهفته نهفته هستند و علامت خاصی برای تشخیص و درمان وجود ندارد.

این امر باعث می شود که در چرخه درمان اختلال وارد شود و داروهای ضدقارچ و ضدباکتری اثر لازم را نداشته باشند. در ضمن در دورانی که بیماری نهفته است، بیمار درارتباط نزدیک با آکواریوم قرار دارد و دربرخی موارد اقدام به تمیزکردن آکواریم می کند و عفونت شدت می یابد.

مدیر این پروژه تحقیقاتی گفته است که زمانی بیماری به بدن وارد می شود که آب آکواریم با پوست افراد تماس پیدا می کند و باکتری های عفونی از طریق زخم باز وارد بدن می شوند.

معمولا افرادی که در محل زندگی خود آکواریم دارند، از وجود این عفونت بی اطلاع هستند و هیچ اطلاعاتی در مورد ارگانیسم های باکتریایی ندارند.

این باکتری زمانی نظر پزشکان را به خود جلب کرد که روی پوست برخی بیمارن بستری شده در بیمارستان هنری فورد، برجستگی هایی شبیه به حساسیت مشاهده کردند.

تمام این افراد بایوپسی (تکه برداری) پوستی شدند و همه نتایج حاکی از وجود عفونت باکتریایی بود.

بر اساس این گزارش، این عفونت باکتریایی کشنده نیست ولی باعث بروز مشکلات دیگری می شود. برخی از علایم این عفونت عبارتند از :

• خارش پوست
• ایجاد برجستگی و لکه های قرمز در پوست
• سوزش چشم
• بزرگ شدن شکم
• بی اشتهایی

 

نظر شما
ادامه