کد خبر: ۱۴۴۸۱

حکیم مهر - با گذشت بیش از یک هفته از تعطیلی دولت آمریکا، آزمایشگاه‌های دامپزشکی در دانشگاه‌های این کشور برای جبران شکاف اطلاعاتی، اقدام به جمع آوری داده‌ها و انتشار اطلاعات به‌روز شده از ویروس آنفلوآنزای خوکی کرده‌اند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از (ایسنا)، کارکنان آزمایشگاه دانشگاه مینه‌سوتا هفته گذشته با چهار آزمایشگاه دانشگاهی دیگر که نمونه‌های ویروس پی.ئی.دی را جمع آوری می‌کردند، تماس گرفتند.

به گفته محققان و گروه دامپزشکان کشاورزی، نتایج به انجمن دامپزشکان خوکی آمریکا که این اطلاعات را از طریق وب سایتش منتشر می‌کند ارسال شد اما بر اساس بیانیه منتشره در وب سایت این انجمن، شبکه آزمایشگاه دامپزشکی آمریکا به دلیل تعطیلی دولت نمی‌تواند اطلاعات به روز را منتشر کند.

شبکه آزمایشگاه دامپزشکی آمریکا که تحت نظر وزارت کشاورزی این کشور فعالیت می‌کند، از ماه ژوئن به عنوان کانون الکترونیکی جمع آوری و انتشار نتایج آزمایش‌ها و رد گیری سرعت انتشار ویروس پی.ئی.دی مورد استفاده قرار گرفته بود اما از هفته گذشته که تعطیلی دولت فدرال آغاز شد، بسیاری از کارمندانش که گزارش‌های آزمایش را منتشر می‌کردند، به مرخصی اجباری رفتند.

محققان دانشگاه مینه‌سوتا اعلام کرده‌اند تا زمانیکه تعطیلی دولت به پایان برسد و کارکنان این مرکز به سرکار بازگردند، قصد دارند به جمع آوی اطلاعات از دانشگاه‌های دولتی آیووا، کانزاس و ساوت داکوتا ادامه دهند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات، 684 مورد ابتلا به این ویروس تا 22 سپتامبر در 17 ایالت گزارش شده که بیشتر موارد مربوط به آیووا، اوکلاهاما، ایندیانا و نورت کارولینا بوده است.

به گفته دامپزشکان این ویروس برای خوک‌های جوان مرگبار بوده و درصد مرگ و میر آنها در مزارع آمریکا 75 تا 100 درصد بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، ابتکار این دانشگاه‌ها یادآوراقدام مشابه برای جمع آوری اطلاعات از سوی محققان در بهار گذشته است که شیوع این ویروس تازه شروع شده بود و دولت فدرال ردگیری آن را هنوز آغاز نکرده بود.

 

نظر شما
ادامه