کد خبر: ۱۴۵۳۰

حکیم مهر - رییس انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل گفت: در تمام کشورهای پیشرفته به زنبورداری به عنوان یک صنعت پیشرو و درآمد ساز نگریسته می‌شود اما در ایران زنبورداری و تولید عسل آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، عبدالرضا بیگناه در جلسه انجمن زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران با اشاره به اینکه زنبورداری در کشور در حالت کما بسر می‌برد و با توجه ویژه به آن باید دوباره احیا شود، اظهار امید واری کرد دولت جدید به حوزه زنبورداری و عسل توجه بیشتری کند چراکه کشورهای فاقد این موهبت الهی و طبیعی از ما پیشی گرفته‌اند و در حال حاضر حتی در بسیاری از کشورها دانشکده‌های زنبور عسل نیز ایجاد شده است.

وی افزود: ضرورت‌های تولید ایجاب می‌کند که مقداری موم به کشور وارد شود تا صنعت زنبورداری کشور احیا شود.

بیگناه به عضویت بسیاری از صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری و عسل در انجمن عسل ایران اشاره و اظهار کرد: امیدواریم با حضور دیگر صاحبان صنایع مرتبط با زنبورداری شاهد رشد و شکوفایی این صنعت باشیم.

وی تدوین برنامه‌های راهبردی، استفاده از نظرات کارشناسان و فعالان این بخش را درجهت رشد کیفی زنبورداری وعسل را ضروری دانست و گفت: امید می رود ما هم مثل بسیاری از کشورها به صورت آکادمیک به این امر توجه کنیم.

 

نظر شما
ادامه