کد خبر: ۱۴۵۵۷
حکیم مهر - نشست استراتژی و تکنولوژی‌های نوین پیترسایم، با حضور جمعی از فعالان بخش طیور کشور و نمایندگان شرکت‌های خارجی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا - در این نشست که به مناسبت افتتاح شرکت جدید و بومی‌سازی تکنولوژی‌های خارجی در زمینه صنعت طیور کشور برگزار شد، مسئولان شرکت توسعه مکانیزاسیون و سرمایه‌گذاری صنایع کشاورزی  و قائم مقام مدیرعامل و مدیر فروش شرکت بین‌المللی پیترسایم به سخنرانی پرداختند.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر با اشاره به نقش صنعت طیور در تأمین امنیت غذایی کشور گفت: در ایران 20 هزار واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار و گوشتی وجود دارد که 10 میلیون و 200 هزار قطعه جوجه اجداد و یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود و بر اساس برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه، افزایش تولید گوشت مرغ باید به دو میلیون تن افزایش یابد.

سیدصدراله پرهیزگار افزود: بر این اساس، سرانه مصرف گوشت مرغ باید از 24 گرم در روز به 30 گرم افزایش یابد که شرکت کوثر با 25 شرکت در زمینه دام، طیور و آبزیان به‌عنوان قطب تولید نقش ویژه‌ای خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شرکت اجداد زربال با تولید 8.5 میلیون قطعه جوجه اجداد، 85 درصد مصرف بازار و شرکت مرغک 45 درصد جوجه یک‌روزه مورد نیاز مرغ تخم‌گذار را تأمین می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی کوثر تصریح کرد: بر اساس قرارداد منعقدشده با شرکت پیترسایم، تکنولوژی دستگاه‌های جوجه‌کشی از بلژیک به کشور انتقال یافت که امید می‌رود از سال‌های آینده امکان صادرات قطعات تولیدی به سایر کشورها فراهم شود.

 

نظر شما
ادامه