کد خبر: ۱۴۵۶۰

حکیم مهر - رئیس مرجع صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی گیلان استفاده از خودروی شخصی برای حمل دام زنده تا کشتارگاه و یا حمل لاشه دام ذبح شده از کشتارگاه تا محل مورد نظر را جایز ندانست.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، حسین متقی‌طلب در جلسه مرکز صدور تاییدیه بهداشتی دامپزشکی استان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان برخی از موارد مورد توجه مربوط به ذبح دام در روز عید قربان را یادآوری کرد.

وی اظهار کرد: خریداری دام از مکان‌های با نظارت دامپزشکی، ذبح بهداشتی در کشتارگاه و در نظر گرفتن وضعیت ظاهری دام به هنگام خرید ضرورت دارد.

این مسئول، بر ضرورت استفاده نکردن از خودروی شخصی برای حمل دام زنده تا کشتارگاه و یا حمل لاشه دام ذبح شده از کشتارگاه تا محل مورد نظر تأکید کرد.

وی گفت: پیشنهاد می‌شود برای حمل دام زنده سبک از خودروهای استقرار یافته در سایت‌های فروش دام زنده استفاده شود تا شهروندان مجبور به حمل و نقل با وسایل نقلیه شخصی خود نشوند.

متقی‌طلب اضافه کرد: در این صورت شرایط بهداشتی برای دام‌های ذبح شده نیز فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت آلوده بودن دام، تشخیص برخی از بیماری‌ها قبل و پس از کشتار امکانپذیر است، یادآور شد: بهتر است دام‌های قربانی در کشتارگاه و با نظارت دامپزشکان ذبح شوند.

 

 

نظر شما
ادامه