کد خبر: ۱۴۵۸۲

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود از افتتاح سردخانه 5 هزار تنی سردخانه با ظرفیت یک‌هزار تن فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس - علی اصغر شریفی با اشاره به واکسیناسیون دام‌های این شهرستان، اظهار کرد: بالغ بر 22 هزار نوبت رأس دام در نیمه نخست امسال علیه بیماری‌های مشترک دام و انسان واکسینه شدند.

وی بیماری‌های مشترک دام و انسان را شامل بیماری‌های شاربون (سیاه زخم)، تب برفکی و بروسلوز دانست.

این مسئول با اشاره به مشارکت 16 نفر از عوامل اجرایی شامل تکنسین و دامپزشک، خاطرنشان کرد: این فعالیت توسط بخش دولتی و سه مرکز مایه‌کوبی بخش‌خصوصی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی انجام شد.

به گفته وی، در لنگرود بالغ بر 25 هزار رأس گاو، گوساله و گاومیش وجود دارد.

شریفی  با اشاره به فعالیت 32 واحد مرغداری در لنگرود، تصریح کرد: این واحدها در هر دوره دو ماهه بالغ بر یک‌میلیون و 250 هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: یک کارخانه جوجه‌کشی در لنگرود فعال است که هر ماه بالغ بر یک‌میلیون و 500 هزار قطعه جوجه یک‌روزه تولید می‌کند و بخشی در شهرستان و استان هدایت و مقداری نیز به دیگر استان‌ها صادر می‌‌شود.

این مسئول، واکسیناسیون 700 قلاده سگ علیه بیماری هاری را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی لنگرود برشمرد.

وی، از احداث یک کشتارگاه صنعتی دام با پیشرفت فیزیکی 95 درصد خبر داد و اذعان کرد: این کشتارگاه با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود، با اشاره به فعالیت یک واحد کشتارگاه سنتی در لنگرود، بیان کرد: به طور میانگین سالانه 8 هزار رأس دام و 15 هزار رأس گوسفند و بز در آن کشتار می‌شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی لنگرود، کشتارگاه سنتی مذکور به دلیل رعایت نکردن شرایط بهداشتی تعطیل می‌شود.

شریفی، ظرفیت کشتارگاه صنعتی لنگرود را یک‌هزار رأس گاو و 300 رأس گوسفند در روز نامید و تصریح کرد: این امر می‌تواند گوشت مطمئن و سالم لنگرود و دیگر شهرستان‌های همجوار را تأمین کند.

وی، از احداث یک کشتارگاه مرغ با پیشرفت فیزیکی 10 درصد و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

رئیس شبکه دامپزشکی لنگرود، از احداث یک واحد سردخانه 5 هزار تنی با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این سردخانه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی، خاطرنشان کرد: این سردخانه دارای ظرفیت یک‌هزار تن فرآورده‌های خام دامی زیر صفر و 4 هزار تن فرآورده‌های بالای صفر است که به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

شریفی به آغاز فصل صید و صیادی ماهیان اشاره کرد و متذکر شد: تعداد سه تعاونی با هدف عرضه ماهی دریایی سالم، جلوگیری از قاچاق و توزیع ماهی‌های خفه شده ساماندهی شده است.

نظر شما
ادامه