کد خبر: ۱۴۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر مجموعه تفریحی پارک ارم گفت: طی 2 سال گذشته نتوانستیم محیط زیست و دامپزشکی را برای تعیین تکلیف وضعیت ببر ماده روی یک میز بنشانیم.
به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران، جهانگیر با اعلام این خبر گفت: 3 سال پیش دامپزشکی کل کشور طی نامه ای اعلام کرد این حیوان مشکوک به مشمشه ا ست وما طی این مدت مکاتباتی زیادی با دامپزشکی و محیط زیست داشتیم ولی نتوانستیم این 2 ارگان را سر میز مذاکره بنشانیم و تکلیف این حیوان را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: اما دوباره یک ماه پیش نامه ای زدیم به محیط زیست که تکلیف ببر را مشخص کند چرا که نگهداری ا ین حیوان برای ما هزینه دارد حتی نگهبانی که 24 ساعته از آن مراقبت می کند حقوق می گیرد.

جهانگیر ضمن اعلام آمادگی مجموعه تفریحی پارک ا رم در خصوص درمان ببر سیبریایی اطهار داشت: آماده هستیم هزینه های تست مشمشه و آزمایش مجدد را که به دلیل اینکه در کشور امکان انجام آن نیست و باید در آلمان صورت گیرد تقبل کنیم تا تکلیف این ببر هر چه زودتر مشخص شود.
وی افزود: طبق نظر دامپزشک باغ وحش دراین مدت هیچ گونه علائمی از جمله آب ریزش یا ترشح و دیگر علائم بیماری مشمشه مشاهده نشده و در واقع علائمی که ببر نر داشت دراین مدت مشاهده نشده است.
مدیر مرکز تفریحی پارک ارم با انتقاد از عملکرد محیط زیست اذعان داشت: با توجه به اینکه این ببر متعلق به باغ وحش نیست و برای محیط زیست است و باید هزینه نگهداری و تغذیه را نیز محیط زیست پرداخت می کند اما این سازمان تا 6 ماه پیش تعذیه ببر را تامین می کرد که به دلیل کیفیت پایین آن دیگر آن را نپذیرفتیم و از 6 ماه پیش نیز تغذیه ببر را خودمان با کیفیت مناسب تری تامین می کنیم.

جهانگیر در پایان خاطر نشان کرد: ما از اینکه این حیوان در این قرنطینه و با این شرایط نگهداری می شود ناراحتیم و اگر قرار است معدوم شود خوب ا ین کار انجام شود که در غیر این صورت ما آماده ایم شرایطی که دامپزشکی مد نظرش است برای ببر ماده فراهم کنیم.

شایان ذکر است : سال 89 هفت ماه پس از انتقال 2 قلاده ببر سیبریایی از کشور روسیه به ایران ببر نر در اثر خوردن گوشت آلوده مبتلا به مشمشه شد که علاوه بر تلف شدنش شیرهای همسایه را نیز به کام مرگ برد و ببر ماده از آن پس در قرنطینه به سر می برد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمود شریفی
|
-
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
0
از اقای جهان گیر می خوام درمان ببر رو ادامه بده به امید خدا خوب می شه اگه میشه یه جای مناسب برای نگهداری ببر انتخاب کنه باتشکر
نظر شما
ادامه