کد خبر: ۱۴۶۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نویسنده کتاب «حمایت از حیوانات در اسلام» از پایان یافتن مراحل نگارش جلد دوم این مجموعه خبر داد و گفت: جلد دوم این مجموعه به بررسی حقوق حیوانات در مکه مکرمه و مراسم حج و عمره می‌پردازد، زیرا حیوانات در دنیا دو حقوق عام و خاص دارند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایبنا، سیدهاشم ناجی موسوی جزایری اظهار کرد: همه حیوانات از یک حقوق عام برخوردارند که جزا و کیفر پایمال کردن آن تقریبا در سراسر دنیا یکسان است اما حیوانات در شهر مکه و همچنین در زمان احرام زئران خانه خدا از حقوق خاص و ویژه‌ای برخوردارند که کیفر و جزای زیر پا گذاشتن آن‌ها بسیار فراتر از دیگر زمان‌ها و نقاط جهان است.

وی گفت: به عنوان مثال اگر زائری در هنگام احرام کبوتری را آزار دهد یا آن را از بین ببرد، پس از استغفار باید شتری را قربانی کند. در متون دینی و اصلی مسلمانان آمده است فردی که محرم می‌شود، اجازه ندارد به حیوانات دست‌درازی کند یعنی تا هنگامی که حیوانات و حشرات باعث مزاحمت آنان نشده‌اند، فرد اجازه ندارد حتی آن‌ها را از خودش براند و اگر مرتکب چنین عملی شود، علاوه بر استغفار باید کفاره و جریمه آن را بپردازد.

این مولف آثار دینی گفت: در کتاب حقوق حیوانات در مکه مکرمه و مراسم حج و عمره، ابعاد مختلف آسیب رساندن به حیوانات مانند این‌که فرد آسیب‌رسان در حرم بوده یا در خارج حرم، محرم بوده یا خیر، به چه گونه‌ای از حیوانات آسیب رسانده، حیوان در چه مرحله‌ای از دوره حیات قرار داشته و آیا پس از آسیب زنده مانده یا خیر را بررسی کرده‌ام.

وی با بیان این‌که به نظر می‌رسد مطالب این کتاب جامع و کامل باشد و پیش از این چنین اثری در بازار نشر تولید نشده بود عنوان کرد: مخاطبان کتاب حقوق حیوانات در مکه مکرمه و مراسم حج و عمره، حجاج بیت‌الله الحرام و علاقه‌مندان و پژوهشگران این حوزه‌اند. اکنون این کتاب در مرحله حروف‌چینی قرار دارد و در سال جاری روانه بازار نشر خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طرفدار حقوق حیوانات
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
خیلی جالب شد. یعنی اگه یک نفر کبوتری رو آزار داد، حالا باید بیاد یک شتر رو هم اضافه بر اون سر ببره ؟! خب این خیلی جالبه ! یعنی اینجوری اون فرد متنبه می شه ؟ بعدشم کجای قرآن این مسئله مورد تایید هست که اگه شما یک حیوان رو آزار دادی باید یکی دیگه هم بکشی؟ عجیبه.
نظر شما
ادامه