کد خبر: ۱۴۶۳۴

حکیم مهر - رییس سازمان شیلات گفت: پیش از این با کمک دولت گذشته حدود 100 میلیارد تومان از جرائم بانکی پرورش‌دهندگان میگو پرداخت شد که در سال جاری تلاش می‌شود تا با حمایت دولت بتوانیم مابقی سود و جرائم بانکی پرورش‌دهندگان نیز در قالب همین مصوبه مورد بخشودگی قرار گیرد.

حسن صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در گذشته با مساعدت دولت بخشی از سود و جرائم بانکی پرورش‌دهندگان میگو به بانک‌ها پرداخت شد و در حال حاضر پیگیری‌های بسیاری انجام شده که مابقی آن نیز پرداخت شود تا پرورش‌دهندگان میگو بتوانند با آسودگی خاطر بیشتری به تولید بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان شیلات پیگیر دریافت مصوبه دولت برای پرداخت مابقی سود و جرائم پرورش دهندگان است، افزود: در مصوبه میگو که در گذشته ابلاغ شد موارد دیگری نیز آمده است از جمله اینکه دیگر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها باید وظایفی مانند تامین آب شیرین، جاده و بودجه‌های استانی و تبلیغات رسانه‌ ملی و دیگر رسانه‌ها اجرا کنند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در حال حاضر شرایط بودجه ای دولت مساعد نیست و برای اینکه بتوانیم نسبت به لایروبی کانال‌ها مساعدت کنیم دولت باید بیش از پیش کمک کند.

رییس سازمان شیلات تاکید کرد: سازمان شیلات به قوانینی و اسناد بالادستی مانند، سند چشم‌انداز، برنامه‌های توسعه‌ای کشور و مصوبات مجلس شورای اسلامی پایبند است به گونه‌ای که در حال حاضر مصوبه بودجه مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

صالحی ادامه داد: تنها چیزی که دولت و دستگاه‌های ذیربط می‌تواند در آن تغییراتی ایجاد کند برنامه‌ریزی‌های مرتبط با سال‌های پایانی برنامه پنجم است که اقدامات مرتبط با آن در حال پیگیری است.

مشکلات پرورش‌دهندگان میگو از زمانی آغاز شد که مزارع آن‌ها به دلیل بیماری لکه‌سفید و طوفان گونو به نابودی کشیده و تولید آن‌ها به کمترین میزان ممکن رسید، همین مساله کافی بود تا آن‌ها به دلیل کاهش شدید درآمدشان نتوانند اقساط بانکی خود را پرداخت کنند و سال به سال به جرائم و بدهی‌های بانکی آن‌ها افزوده شود.

در سال گذشته دولت براساس مصوبه میگو 100 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی این پرورش‌دهندگان را در راستای حمایت از تولید پرداخت کرد اما هنوز حدود 80 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است تا پرورش‌دهندگان میگو بتوانند با آسودگی خاطر تولید خود را ادامه دهند.

 

برچسب ها: شیلات میگو،
نظر شما
ادامه