کد خبر: ۱۴۶۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - در کارگروه ویژه‌ای که در شورای شهر تشکیل شده است، موضوع آلودگی مرغ‌های تهران به سرب در شورای شهر تحت پیگیری دوباره قرار گرفته و هفته آینده گزارش‌دهی می‌شود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: به‌دنبال گزارش سازمان میادین میوه و تره‌بار درباره عرضه مرغ‌های حاوی سرب و کادمیوم در میادین، شورای شهر امروز تشکیل جلسه داد.

دکتر محسن مشکات افزود: کمیسیون سلامت در جلسه امروز شورای شهر حضور داشت و مقرر شد که کارگروهی ویژه سیاست‌گذاری‌های مربوط به سلامت مردم را تحت بررسی بیشتر قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هفته آینده سازمان دامپزشکی کشور درباره آزمایش‌های انجام‌شده بر روی مرغ‌های سال 1391 گزارش کاملی را به این کارگروه ارائه کند.

مشکات ادامه داد: هنوز گزارش‌های مربوط به پایش مرغ به آلاینده‌های سنگین مربوط به سال جاری منتشر نشده است.

وی تصریح کرد: نتایج آزمایش‌هایی که قرار است در هفته آینده در جلسه شورای شهر و در این کارگروه ویژه قرائت شود، حاکی از آن است که مرغ‌های پایش‌شده در سال 91 دارای حد مجازی از فلزاتی چون سرب و کادمیوم بود و مشکل خاصی برای سلامت مردم نداشت.

 

کمبود واکسن آنتروتوکسمی نداریم

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور درباره شروع سرمای هوا و احتمال بیماری‌های مختلف در جمعیت‌های دام و طیور کشور یادآور شد: بیماری‌های سردزی و ازجمله آن بیماری‌های تنفسی در دام‌ها و طیور در این فصل شایع است.

مشکات تأکید کرد: در حال حاضر مشکل خاصی از سوی دامداری‌ها و گاوداری‌های کشور که به‌صورت اپیدمی شده باشد، گزارش نشده است.

وی اظهار داشت: دامداران در زمان تغییر علوفه تر به خشک، باید واکسن آنتروتوکسمی را جدی بگیرند که در این راستا در سال جاری به مقدار مورد تقاضا تهیه شده و هیچ کمبودی در کشور وجود ندارد.

مشکات همچنین گفت: این واکسن توسط مؤسسه واکسن و سرم‌سازی رازی و بر حسب میزان مورد درخواست، تهیه می‌شود و پس از تحویل به بخش خصوصی بین دامداران توزیع می‌شود.

وی در پایان افزود: امسال نیز هیچ مشکلی از لحاظ تأمین واکسن نداریم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
0
0
پس این همه تلفات و نایاب بودن واکسن آنتروتوکسمی در آذربایجان غربی عمدی بوده و شرکت پخش واکسن مقصر بوده و اداره خواب بود یا سازمان موضوع را وارونه میکند؟
نظر شما
ادامه