کد خبر: ۱۴۶۵۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - رییس بیمارستان دامپزشکی تهران با اظهار تاسف از وضعیت نگهداری اسبی که این روزها در نمایش "عرق خورشید‌، اشک ماه" بازی می‌کند،‌ گفت: این اسب مدارک شناسایی و بهداشتی ندارد و ممکن است ناقل بیماری‌های خطرناکی باشد.

پیام محبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از سوی انجمن حمایت از حیوانات گزارشی به ما ارائه شد مبنی بر اینکه اسبی در تئاتر شهر نگهداری می‌شود که شرایط نگهداری‌اش به هیچ وجه خوب نیست.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش‌، حکم بازدید از محل نگهداری این حیوان را گرفتیم و شب گذشته از محل نگهداری این اسب بازدید کردیم.

رییس بیمارستان دامپزشکی تهران با اشاره به شرایط نگهداری این اسب در تئاتر شهر، اظهار کرد: این اسب جزو بازیگران نمایش "عرق خورشید،‌ اشک ماه" است و از آقای آتیلا پسیانی کارگردان این نمایش بعید است که اجازه دهند این اسب در میان زباله‌ها و آشغال‌های کنار تئاتر شهر نگهداری شود. ضمن آنکه تغذیه این حیوان اصلا مناسب نیست و بررسی‌ها نشان داد به این حیوان فقط کاه می‌دهند و یونجه و جو به آن داده نمی‌شود.

محبی نسبت به بیماری خطرناکی که از طریق اسب به انسان منتقل می‌شود، هشدار و توضیح داد: همه حیوانات تک‌سم باید شش ماه یک بار تست مالئین بدهند و گواهی بهداشت و سلامت برایشان صادر شود اما اسب این نمایش این گواهی را ندارد و بدون داشتن این گواهی‌، انتقال حیوان و آوردنش به اماکن شهری ممنوع است.

این دامپزشک ادامه داد: برای انجام این تست محل نگهداری اسب و خود آن باید به مدت 72 ساعت قرنطینه شوند و اگر جواب این آزمایش مثبت باشد،‌ تئاتر شهربه مدت شش ماه پلمپ خواهد شد.

وی هشدار داد: اگر جواب آزمایش مثبت باشد،‌ این اسب ناقل بیماری "مشمشه" خواهد بود که در انسان بسیار خطرناک است و همان بیماری این است که قبلا هم باعث شد باغ وحش تهران به مدت شش ماه پلمپ شود. از سوی دیگر این اسب بیش از حد آرام بود و جای سوال دارد که آیا دارویی به آن تزریق می‌شود یا نه؟

محبی به ایسنا گفت: گروه اجرایی نمایش "عرق خورشید،‌ اشک ماه" قول داده‌اند هر چه زودتر مدارک شناسایی و هویتی این اسب را ارائه دهند.

او با بیان اینکه هویت این اسب تا کنون چندبار عوض شده است،‌ اظهار کرد: ابتدا این اسب را با نام "شب‌خیز" و از باشگاه هنرمندان معرفی کردند اما بررسی ما نشان داد چنین باشگاهی نیست. پس از آن اعلام کردند اسبی است در باشگاه چیتگر اما صاحب باشگاه چیتگر دراین باره گفت:" این اسب در باشگاه ما نبوده و فقط در اینجا تمرین کرده است".

وی اضافه کرد: دوباره گفته شد اسم این اسب "بلک" و از باشگاه جوان مردان است اما این موضوع نیز منتفی شد و دست آخر او را اسبی از شبکه دامپزشکی شهریار معرفی کردند و از این شبکه گواهی ارائه کردند اما از آنجا که این اسب داغ ندارد، هویتش قابل شناسایی نیست و احساس ما این است که هویت این حیوان را مخفی می‌کند.

این دامپزشک افزود: از نظر من دامپزشک این مدارک قابل قبول نیست و شرایط مشکوک است لذا حتما باید آزمایش شود چرا که سلامتی خود هنرمندان تئاتر را نیز به خطر می‌اندازد.

گفتنی است در کنار انتشار این خبر در خبرگزاری ایسنا مشخص نیست چرا اداره کل دامپزشکی استان تهران یا شبکه دامپزشکی تهران به موضوع ورود پیدا نکرده و انجمن حمایت از حیوانات (غیردولتی) و بیمارستان دامپزشکی تهران (غیردولتی) پیگیری مسئله را (هر چند قابل تقدیر است) بعهده گرفته است؟

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
0
0
این عبارت اسبی از شبکه دامپزشکی شهریار
خیلی توهین آمیز به نظر میاد و این برداشت رو به بیننده منتقل می کنه که خدای نکرده شبکه دامپزشکی شهریار محل نگهداری اسب می باشد و یا اینکه کارمندان شاغل در آن به امر شریف پرورش اسب مشغولند البته هر چند داشتن یک باشگاه سوارکاری برای دامپزشکی امری مبارک و میمون است ولی اینگونه نوشتن هم خطاست
دکتر مبین شهرانی
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
0
عجیب نیست. آقای دکتر محبی .......
نظر شما
ادامه