کد خبر: ۱۴۶۷۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آغاز به کار نمایشگاه عرضه دستاوردهای دامپزشکی در زمینه پدافند غیرعامل در اهواز خبر داد.

مصطفی کنارکوهی از آغاز به کار نمایشگاه عرضه دستاوردهای دامپزشکی در زمینه پدافند غیرعامل در محل پارک 42 هکتاری اهواز به همراه سایر دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با  فعالیت‌های دامپزشکی در عرصه پدافند غیر عامل در حال برگزاری است.

وی با تاکید بر اینکه حدود 50 درصد از عوامل بیماری‌زا در زمره بیماری های مشترک یا قابل انتقال بین انسان و حیوان قرار دارند عنوان کرد: با عنایت به اهمیت عوامل ایجاد کننده بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در تهدیدات بیولوژیک و تامین امنیت زیستی سرمایه‌های دامی کشور، نقش دامپزشکان در عرصه پدافند غیر عامل بسیار مهم است.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ضمن گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل در دامپزشکی موجب افزایش ضریب امنیت غذایی، پیشگیری از بیماری‌ها و بروز خسارت و نیز مقابله با تهدیدات دشمنان در حوزه اقتصادی می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: آموزش مستمر همکاران و جامعه در راستای کنترل و جلوگیری از توسعه بیماری‌ها، راه‌اندازی سیستم اطلاعات جغرافیایی در زمینه گزارش‌گیری و هشدار سریع بیماری‌های دام، طیور و آبزیان، سیستم بررسی قرنطینه‌های مرزی و داخلی کشور از جمله اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم در بحث پدافند غیرعامل است.

 

نظر شما
ادامه