کد خبر: ۱۴۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از آمادگی کامل دامپزشکی در راستای مبارزه با شیوع و وقوع احتمالی هرگونه بیماری  دام و طیور در مانور پدافند غیرعامل که در یکی از واحدهای اپیدمیولوژیک منطقه مرزی استان انجام شد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ؛   دکتر صادق صالحی که در یک مصاحبه خبری با خبرنگار واحد مرکزی خبر شبکه سبلان اردبیل سخن میگفت ، افزود :  با توجه به مرزی بودن استان و هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان
و نبود سیستم کارآمد دامپزشکی در آن کشور ، خطر احتمال شیوع عوامل بیماریهای دامی یا مشترک بین انسان و دام
 در جمعیت دام و طیور وجود دارد و در این حوزه اقتصاد ، اشتغال و حتی بهداشت عمومی می تواند تحت الشعاع قرار گیرد.
لذا به منظور آمادگی در مواقع بروز بحرانها ، افزایش قدرت واکنش سریع و اقدام به موقع در برابر خطرات احتمالی ،
 حفظ و تربیت نیروی انسانی برای استفاده در زمان مناسب ، پیشگیری از وقوع بیماریهای دامی و تضمین سرمایه گذاری
 در حوزه دام و طیور ضرورت دارد اداره کل دامپزشکی استان با برگزاری چنین مانورهایی در راستای حفظ و توسعه آمادگی خود اقدام نماید.
وی هدف کلی از اجرای این مانور را شناسائی نواقص و جبران آن و انجام اقدامات لازم به منظور کاهش آسیب پذیری و تقویت بازدارندگی در برابر تهدیدهای احتمالی عنوان کرد.
این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه در این مانور برخی عملیات مبارزه با بیماریهای دامی از طریق مایه کوبی دامها ، عملیات سمپاشی اماکن دامی و مراکز نگهداری دام و معاینه دامهای بیمار انجام گردید ، خاطر نشان کرد :   دامپزشکی
 یک ارگان تخصصی و دانش بنیان بوده و در طول سال با بکارگیری نیروهای کارآمد به طور مستمر عملیات پیشگیری
 و مبارزه با بیماریهای دام و طیور از طریق مایه کوبی طبق جدول زمانبندی در سطح تمامی واحدهای اپیدمیولوژیک را انجام می دهد به طوریکه در حال حاضر استان اردبیل یکی از پاک ترین استانهای کشور از نظر بیماریهای دامی بوده و هیچگونه بیماری حاد دام و طیور در منطقه وجود ندارد.
مدیر کل دامپزشکی استان کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور را در منطقه نمونه بارزی از پدافند غیرعامل دامپزشکی عنوان کرد و گفت :  عملکرد مطلوب ، واکنش سریع و اقدام به موقع دامپزشکی در سالهای اخیر در راستای کنترل این بیماری در مرغداریها و مراکز صنعتی پرورش طیور و نیز مراکز سنتی روستاها باعث شده که تاکنون هیچ گونه شیوع و یا وقوعی از بیماری رخ ندهد.
دکتر صالحی در عین حال بر ضرورت آگاهی بخشی به جامعه و آموزش سریع در راستای فراگیر شدن دفاع غیرعامل و کنترل و جلوگیری از وقوع و شیوع بیماریها تأکید کرد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
0
0
با سلام و احترام خدمت دوستان
جناب آقای دکتر صالحی تو شهرستان اردبیل که مرکز استان است مگر به جزء یک اکیپ واکسیناسیون و یک اکیپ فراورده ، اکیپ دیگری وجود دارد عزیز دلم با کدام نیروی میخواهی مبارزه کامل انجام دهی توی استخدام استانداری که به لطف استانداری و مسئولین اداره کل دامپزشکی به جزءسهمیه سوزی چیز دیگری ندیدیم الان هم به لطف چند نیروی طرح نیروی انسانی دارین اداره را میچرخونی دیگر شعار ندیم فکر عمل باشیم
ناشناس
|
-
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۰
0
0
سلام
استان اردبیل یکی از پاک ترین استانهای کشور از نظر بیماریهای دامی بوده و هیچگونه بیماری حاد دام و طیور در منطقه وجود ندارد
(كدام سازمان نظارتي وبازرسي مطلب فوق را تاييد كرده است ......... )
نظر شما
ادامه