کد خبر: ۱۴۷۰۶

حکیم مهر - مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری آبزیان گفت: بر اساس پایش‌های انجام شده در 6 ماهه نخست امسال، فقط یک مورد بیماری لکه سفید در مزارع پرورش میگوی کشور گزارش شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی، دکتر کاظم عبدی اظهار داشت: در راستای اجرای سیستم مراقبت از بیماری میگو در ایران، طبق روال سال‌های گذشته نمونه برداری و بازدید از مزارع تکثیر و پرورش میگوی کشور انجام شد.

وی افزود: در بازدید از 22 مرکز پرورشی فعال، 925 نمونه‌گیری از لارو و 375 نمونه‌گیری از مولد و میگوی بالغ، برای انتقال به آزمایشگاه و مطالعه آنها، انجام شد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری آبزیان با اشاره به اینکه در 6 ماهه ابتدای امسال دو هزار و 254 آزمایش بر روی نمونه‌های برداشته شده از مزارع پرورش و تکثیر میگو انجام شده، گفت: 167 مورد از این آزمایشات در زمینه کنترل بیماری‌های انگلی، باکتریایی و قارچی بوده است.

وی ادامه داد: 608 مورد آزمایش TSV، 890 آزمایش WSSV انجام شده، همچنین آزمایش‌های IHHNV، YHV، MBV، IMNV، HPV، NHPV هر کدام 126 مورد برای کنترل بیماری‌های ویروسی مزارع تکثیر و پرورش میگو صورت گرفته است.

عبدی بیان کرد: پس از اتمام پایش مزارع پنج استان پرورش دهنده میگوی کشور، مشخص شد بیماری لکه سفید فقط در دو مزرعه از مجتمع پرورش میگوی گواتر در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به سن پایین میگوها و تلفات بالای این دو مزرعه، عملا برداشت محصول از آنها انجام نشده بود.

مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری آبزیان گفت: اقدامات لازم برای ضدعفونی کردن این دو مزرعه انجام شده است.

 

نظر شما
ادامه