کد خبر: ۱۴۷۲۳
حکیم مهر - سپ بلاتر از درج تصویر یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی جام‌جهانی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست پس از دیدار با سپ بلاتر، رییس فدراسیون جهانی فوتبال گفت: پس از دیدار با بلاتر گفت و گویی در این باره انجام دادیم و ایشان از درج تصویر یوزپلنگ آسیایی(ایرانی) روی پیراهن تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی 2014 برزیل استقبال کرد، چرا که این کار لزوم توجه ایرانیان به حفظ محیط زیست را نشان می‌دهد.

ابتکار درباره نظر بلاتر به هنگام بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان، گفت: او از فعالیت‌ها و چیزهایی که در این موزه می‌دید ابراز رضایت می‌کرد و خوشحال بود که ایران به موضوع محیط زیست و بحث گونه‌های زیستی دیدگاه فراملی و جهانی داشته و گونه‌هایی که در اینجا وجود دارد صرفاً معطوف به کشورمان نیست، بلاتر معتقد بود می‌توان در بحث یوزپلنگ به عنوان یک نماد ملی کار کرد. همچنین صحبت‌هایی با او در خصوص یک ائتلاف جهانی با عنوان "یوزپلنگ" البته با اهداف کلی حمایت از تمامی گونه های زیست محیطی داشتیم.

ابتکار همچنین گفت: توضیحاتی هم در خصوص تنوع زیستی دریایی ما در خلیج فارس به سپ بلاتر ارائه کردیم و از تلاش‌هایمان برای جلوگیری از انقراض این گونه‌ها صحبت شد.

به گزارش ایسنا، سپ بلاتر تصویری از قله ماتورهون که در سوئیس واقع شده را دید و گفت: اینجا زادگاه من است و می‌خواهم در کنار او عکس یادگاری بگیرم و گفت به فیفا می‌روم و می‌گویم که در ایران در کنار کوه محل زادگاهم ایستادم و عکس گرفتم!

 

نظر شما
ادامه