کد خبر: ۱۴۷۹۴
حکیم مهر - جلسه ستاد تنظیم بازار که قرار بود امروز درباره نرخ شیر خام تصمیم قطعی بگیرد، لحظاتی پیش در ساختمان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، جلسه ستاد تنظیم بازار ظهر امروز در ساختمان معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اما بر خلاف تصور مدیران تشکل‌های دامداران و صنایع لبنی، موضوع تعیین نرخ شیر و اختصاص میزان قطعی یارانه به آن در دستور کار این جلسه نبوده است.

روز گذشته خبری در یکی از خبرگزاری‌های رسمی کشور مبنی بر مخالفت رئیس جمهوری با آزادسازی نرخ شیر و اختصاص یک‌هزار و 350 میلیارد تومان برای مابه‌التفاوت واردات نهاده‌ها جهت جلوگیری از افزایش قیمت این محصول مطرح شد که امروز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار قرار است جلسه‌ای در ارتباط با تعیین نرخ شیر با حضور دامداران و صنایع فرآورده‌های لبنی برگزار شود.

در پایان این جلسه، سخنگوی ستاد تنظیم بازار به خبرنگار ایانا که  برای کسب نتیجه  این جلسه در محل ستاد حاضر شده بود، گفت: از صبح امروز چندین نفر از فعالان صنایع شیر و دامداران از من درباره تعیین نرخ شیر در جلسه امروز پرسش کرده‌اند، اما این موضوع اصلاً در دستور کار جلسه امروز نبوده است و اطلاعی از اظهار نظر رئیس جمهوری در مورد نرخ شیر هم ندارم.

علی پورکاوه در پاسخ به این پرسش که آیا آزادسازی شیر منتفی شده است، افزود: از ابتدای امر، آزادسازی نرخ شیر در دستور کار دولت قرار نداشته و مواردی که در این زمینه از قول رئیس جمهوری مطرح می‌شود، بیشتر در حد گمانه‌زنی است.

 

نرخ شیر تغییری نمی‌کند

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهوری مخالف آزادسازی نرخ شیر است، خاطرنشان کرد: اطلاعی در این باره ندارم و مشخص نیست که منبع اصلی این خبر که بوده و از کجا مطرح شده است!

سخنگوی ستاد تنظیم بازار تصریح کرد: تصمیمی درباره تغییر نرخ شیر خام گرفته نشده است و در حال حاضر می‌توانم بگویم قیمت آن نسبت به گذشته تغییری نمی‌کند.

گفتنی است، چندین نفر از مدیران صنایع لبنی و دامداران ازجمله مهدی باکری دبیر انجمن صنایع لبنی پاستوریزه ایران و سعید سلطانی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران ایران در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار حضور داشتند، اما با اعلام اینکه موضوع شیر خام در دستور کار جلسه امروز قرار ندارد، با نارضایتی به محل کار خود بازگشتند و اعلام کردند در برنامه‌های آینده اگر دستور کار جلسه به‌صورت مکتوب به آنها اعلام نشود، در جلسات حضور نخواهند یافت.

 

نظر شما
ادامه