کد خبر: ۱۴۸۶۷

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از کشف لاشه چهار راس جبیر (آهو) در فرودگاه بین المللی بندر کنارک (چابهار) هنگام خروج از کشور خبر داد.

 

ˈخسرو افسریˈ یک شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: یک قاچاقچی حیوان که روز گذشته قصد داشت این چهار لاشه آهو را به دبی قاچاق کند هنگام سوار شدن به هواپیما دستگیر شد.

وی ابراز داشت: بر اساس اطلاعات رسیده از همیاران پلیس این قاچاقچی بعد از شکار غیر قانونی چهار راس جبیر این حیوانات کمیاب را ذبح و با بسته بندی مخصوص قصد انتقال لاشه آن ها را از فرودگاه کنارک به کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت.

وی اظهار داشت: ماموران یگاه حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بعد از اطلاع از این موضوع با همکاری پلیس فرودگاه کنارک این قاچاقچی را در حین سوار شدن به هواپیما دستگیر کرد و لاشه های چهار راس جبیر ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجازات این اقدام در قانون فقط 80 میلیون ریال جریمه نقدی معین شده، گفت: می توان با سنگین تر کردن جرائم شکار غیر قانونی حیوانات به عنوان یک عامل بازدارنده از نابودی حیات جانوری بویژه در طبیعت بکر سیستان و بلوچستان جلوگیری کرد.

افسری تصریح کرد: جبیر جزو گونه های جانوری در معرض انقراض سیستان و بلوچستان است و از همه مردم و مسوولان انتظار داریم بیش از گذشته محیط بانان استان را در کار مهم حفاظت از گونه های جانوری بویژه موارد نادر یاری کنند.

نظر شما
ادامه