کد خبر: ۱۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهرخبرهایی از دامپزشکی بندرعباس ، خراسان شمالی و یزد

 

رییس شبکه دامپزشکی بندرعباس خبر داد:
ضبط و اعدام بیش از 1400 کیلوگرم فرآوردهای خام دامی غیربهداشتی در بهمن ماه سال جاری

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بندرعباس گفت: طی بهمن ماه سال جاری بیش از 1400 کیلوگرم فرآوردهای خام دامی غیر بهداشتی در این شهرستان ضبط و معدوم شد.

 دکتر دستمزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بهمن ماه سال جاری یک هزار و 432 کیلوگرم فرآورده‌های غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد که این میزان فرآوردهای غیر بهداشتی در 399 نوبت بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآوردهای خام دامی به دست آمد.

وی در ادامه افزود: طی مدت یک ماهه گذشته تعداد 302 مورد گواهی بهداشتی حمل برای دو میلیون و 74 هزار و514کیلوگرم فرآورده خام دامی صادر شده است.

وی در پایان گفت: هم‌چنین از 14 مورد از اسکله‌های صیادی بندرعباس نیز طی یک ماهه گذشته بازدید صورت گرفت.

هم‌چنین سرپرست شبکه دامپزشکی جاسک نیز خبر داد: به همت بخش خصوصی بیش از 3000 راس دام علیه بیماری دامی واکسینه شدند.

آقاپور افزود: طی بهمن ماه سال جاری توسط دامپزشکی شهرستان جاسک و در راستای اجرایی شدن طرح محوری مبارزه با بیماریهای انگلی بیش از 2000 راس دام در این شهرستان سمپاشی شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان جاسک تصریح کرد: همچنین توسط بخش خصوصی طی یک ماهه اخیر در اجرای همین طرح تعداد 2355 راس دام سمپاشی شدند.

وی در پایان گفت: در همین مدت تعداد 3 هزار و 58راس دام علیه بیماریهای واگیر و غیر واگیر توسط بخش خصوصی واکسینه شدند.

----------------------------

 

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان شمالی:
20 درصد خدمات این اداره‌کل به جمعیت عشایری استان اختصاص دارد

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 20 درصد خدمات این اداره‌کل به جمعیت عشایری استان اختصاص دارد.

دکتر علی زارعی طوسی افزود: این در حالی‌ است که 17 درصد از جمعیت دامی در استان متعلق به جمعیت عشایری بوده است.

وی در خصوص دلیل بالا بودن خدمات نسبت به جمعیت دامی عشایری این استان، اظهار داشت: دام‌های عشایری به‌دلیل نقل و انتقال و ریسک‌پذیری بالا در شیوع بیماری‌ها، برخی واکسن‌ها را دو مرتبه دریافت می‌کنند.

زارعی طوسی ادامه داد: این اداره کل 308 هزار و 685 متر مربع جایگاه دامی و بدن 75 هزار و 395 راس گوسفند و بز جمعیت عشایری استان در10 ماه سال جاری را سمپاشی کرده است.

وی همچنین بیان کرد: طی این مدت 365 هزار راس دام علیه بیماری شاربن و 69 هزار راس نیز علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند.

این مسوول توضیح داد: در سال جاری هیچ کانونی از بیماری شاربن و یا بروسلوز در بین جمعیت دامی عشایری استان مشاهده نشده است.

وی اشاره کرد: طی10 ماه سال جاری یک هزار و 850 راس سگ علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

زارعی طوسی تصریح کرد: در سال جاری هیچ کانونی از بیماری هاری در بین سگ‌های عشایری دیده نشده است.

به گفته وی این اداره کل یک هزار و 150 کیلوگرم مکمل درمانی را بین دام‌های عشایری توزیع کرده است.

رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: طی هفته جاری پنج هزار لیتر شربت ضد انگل داخلی(آلبندازول) در بین جمعیت دامی عشایری این استان که اکنون در منطقه مراوه تپه استان گلستان مستقر هستند، توزیع خواهد شد.
----------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی یزد:
53 واحد خدمات دامپزشکی در یزد تجهیز و راه‌اندازی شد

مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: تاکنون 53 واحد خدمات دامپزشکی از قبیل بیمارستان دامپزشکی، آزمایشگاه، کلینیک، داروخانه و مرکز مایه‌کوبی در استان تجهیز و راه‌اندازی شده است.

دکتر علی‌اکبر حدادزاده با اشاره به پیشرفت‌های دامپزشکی در کل کشور و به تبع آن در استان در طول سه دهه گذشته اظهار داشت: در راستای اقدامات دامپزشکی در پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان اقدامات ارزنده‌ای انجام شده که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به پشگیری از بیماری‌های آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری مهلک تب کریمه کنگو، بیماری هاری، تب مالت و سل اشاره کرد.
وی یکی از دستاوردهای دامپزشکی در حوزه حلیت و سلامت غذا را تصویب قانون نظارت بر صید و ذبح برشمرد و افزود: در تمام کشتارگاه‌های دام و طیور استان، یک روحانی به عنوان ناظر ذبح شرعی و یک مسئول فنی بهداشتی حضور دارد که بر کشتار سالانه 6 میلیون قطعه طیور و 300 هزار راس دام نظارت شرعی و بهداشتی می‌کنند.
مدیرکل دامپزشکی یزد از دیگر دستاوردهای دامپزشکی در این حوزه به راه‌اندازی 26 واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و مرغ و ماهی که با نظارت بهداشتی دامپزشکی نسبت به استحصال و بسته‌بندی انواع گوشت بهداشتی و سالم در رستای ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه فعالیت می‌کنند، اشاره کرد.
حدادزاده بیان داشت: همواره سلامت به عنوان یک مولفه تاثیرگذار در پیشرفت جوامع بوده و یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در هر کشور محسوب می‌شود و با توجه به ارتباط تنگاتنگ دامپزشکی با سلامت جامعه، دامپزشکی یک حلقه مفقوده در بهداشت عمومی در دوران گذشته به شمار می‌رفت.
مدیرکل دامپزشکی یزد یکی از دستاوردهای مهم دامپزشکی پس از انقلاب را ظرفیت‌سازی در راستای ارتقای سطح فنی و تخصصی برای ارائه خدمات اصولی و زیربنایی برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی تعداد انگشت‌شماری دکتر دامپزشک در استان فعالیت می‌کرد اما در حال حاضر بالغ بر 100 نفر دکتر دامپزشک و 200 نفر سایر رده‌های دامپزشکی در استان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.
حدادزاده ادامه داد: دامپزشکی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و متعهد در حوزه حفظ و صیانت از منابع دامی کشور نیز دستاوردهای عظیمی داشته که از آن جمله می‌توان به ریشه‌کنی بیماری مهلک طاعون گاوی که شیوع این بیماری قبل از انقلاب بعضی اوقات سبب نابودی 50 درصد ذخیره ژنتیکی دام‌های سطح کشور می‌شد، اشاره کرد.
مدیرکل دامپزشکی یزد یادآور شد: علاوه بر پیشتازی دامپزشکی در اجرای اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی دامپزشکی استان با توسعه خدمات خود قابلیت‌های صادراتی استان را در زمینه صادرات فرآورده‌های خام دامی به میزان 700 تن در سال افزایش داده است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس هرمزگان
|
Iraq
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
0
0
دستمزد یه دونه ای
نظر شما
ادامه