کد خبر: ۱۴۹۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
sw

دانلود رایگان کتاب Modern Nutrition in Health and Disease, 11th Edition, 2012 با لینک مستقیم

1646 صفحه

حجم فایل: 32 مگابایت

 

لینک دانلود

 

یازدهمین ویرایش تغذیه نوین در سلامتی و بیماری دارای تاریخچه دیرینه ای از انتشار متنی معتبر درباره تغذیه انسانی است؛ از اصول دانش متابولیسم و عملکرد نوترینتها گرفته تا بکارگیری تغذیه جهت بهبود پی آمدهای بالینی و سلامت عمومی. هدف ویرایش یازدهم نیز، همانند ویرایشهای گذشته، ارائه متن و مرجعی به روز، جامع و معتبر است که توسط متخصصین رشته های گوناگون به تحریر درآمده است. در این ویرایش جدید، بیش از ۱۹۰ نویسنده شرکت داشته اند که درحدود ۶۰% از آنها را نویسندگان جدید تشکیل میدهد. تمامی نویسندگان به روز ترین چشم اندازها را در حوزه های مربوطه ارائه داده اند.

Untitled-1

از اولین ویرایش تغذیه نوین در سلامتی و بیماری هم اکنون بیش از پنج دهه میگذرد. از آغاز، این کتاب به طور گسترده با بینشی بالینی به بررسی علوم تغذیه میپردازد. عنوان و چهارجوب این کتاب از اثری تحت عنوان Dietotherapy به قلم Michael G. Wohl, M.D و Robert S. Goodhart, M.D در سال ۱۹۵۰ گرفته شد. در ویرایش دوم برای اولین بار از عنوان Modern Nutrition in Health and Disease همراه با زیرعنوان Dietotherapy استفاده شد. Whol و Goodhart تا ویرایش چهارم، این کتاب را همراهی کردند. با شروع پنجمین ویرایش در سال ۱۹۷۳، Maurice E. Shils, Md. Sc. D جهت ویراستاری این کتاب به Dr. Goodhart ملحق شد. Dr. Shils با شروع ویرایش هفتم در سال ۱۹۸۸ سردبیر این کتاب شد و تا دهمین ویرایش ادامه داد. در دهمین ویرایش، ۵۰امین سالگرد “تغذیه نوین در سلامتی و بیماری” جشن گرفته شد.

با شروع برنامه ریزی جهت تدوین ویرایش یازدهم، Dr. Shils تصمیم به بازنشستگی از این پروژه گرفت. بسیاری از خوانندگان قدیمی این کتاب را تحت عنوان Goodhart & Shils و بعدها Shils میشناسند.

ویرایش یازدهم سبک و سیاق گذشته را ادامه میدهد و البته ایده های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. چهارچوب اصلی موضوعات ویرایش دهم حفظ شده است، اما با تاکید مستمر کتاب بر روی نوین ماندن، همه موضوعات کاملا به روز گشته و البته بعضی نیز بصورت مختصر و مفید، بایکدیگر ادغام شده اند. از این ویرایش به بعد ضمیمه ها آسان فهم تر شده اند و تنها بصورت آنلاین ارائه میشوند تا در صورت نیاز به راحتی به روز شده و بدین ترتیب حجم کتاب نیز کاهش یابد. ویرایش یازدهم موضوعات جدید بسیاری را دربر میگیرد و شامل جدیدترین مفاهیم و مطالب عملی موجود در دانش تغذیه و مدیریت تغذیه ای بیماریها میباشد.

فصلهای جدید اضافه شده عبارتند از:

- غذاهای عملگرا و نوتراسوتیکالها در بهبود سلامت

- پریبیوتیکها و پروبیوتیکها به عنوان تنظیم کننده های میکروبیوتای روده

- اپیژنتیک

- مکانیسمهای حس نوترینتها

- پیامدهای متابولیک محدودسازی کالری

- تغذیه و فرآیندهای التهابی

- نشانگان روده تحریک پذیر و بیماری دیورتیکولار

- ناامنی غذایی در کودکان

- کاشکسی ناشی از سرطان

- تغذیه در آسیب سوختگی

- الگوهای غذایی

- روشهای پیشگیری از کمبودهای میکرونوترینتها

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
لوتی
|
-
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
0
0
دمت گرم
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. این کتاب را نیاز داشتم و مدتی در گوگل و سایت ها جستجو کردم اما لینک ها مشکل داشت و خلاصه دسترسی نداشتم تا اینکه از حکیم مهر به راحتی دانلود کردم. ممنون از زحمت شما
نظر شما
ادامه