کد خبر: ۱۴۹۵

حکیم مهر -  داروخانه‌ها، کلینیک‌های دامپزشکی، اماکن عرضه اختصاصی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با اختصاص جایگاه ویژه تنها مراکز مجاز عرضه غذای حیوانات خانگی هستند.

این عبارات به نقل از دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور در سایت این سازمان و با انتشار رسمی تصویر حیوانات خانگی در کنار خبر انعکاس یافته است. هر چند پرداختن به موضوع حیوانات خانگی در سالهای گذشته با غفلت مواجه بوده و همین امر سبب سودجویی عده ای هم شده است و مراکز غیرقانونی و غیره گاهی مجال بروز و ظهور یافته اند اما این اقدام سازمان دامپزشکی که به طور رسمی اولاً موضوع حیوانات خانگی را مطرح و ثانیاً شرایط عرضه مواد غذایی ویژه حیوانات خانگی در داروخانه ها و کلینیک های دامپزشکی و حتی فروشگاههای زنجیره ای منتشر نموده قابل تقدیر است.

سایت سازمان دامپزشکی کشور به این سبب نوشت :
با توجه به استعلام اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا ارجاع شده از اداره کل نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبات کمیته‌های فنی سازمان، بدینوسیله شرایط و ضوابط عرضه غذای حیوانات خانگی به شرح زیر اعلام می‌شود:
*** مراکز مجاز به عرضه غذای حیوانات خانگی شامل:
- داروخانه‌ها و کلینیک‌های دامپزشکی
- اماکن عرضه اختصاصی
- فروشگاه‌های زنجیره‌ای

تبصره:
- فروشگاه‌های زنجیره‌ای در صورتی مجاز به عرضه  غذای حیوانات خانگی می‌باشند که مکان خاصی را برای عرضه این فرآورده‌ها در فرشگاه اختصاص داده و تابلو ویژه حیوانات خانگی را در محل نصب نمایند.
- دارای امکانات و تجهیزات متناسب با نوع فرآورده مورد عرضه باشد.

*** ویژگی ‌غذای حیوانات خانگی قابل عرضه:
- در کارگاه‌های مجاز (دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری معتبر از سازمان دامپزشکی کشور) تولید شده باشد.
- صرفاً به صورت بسته‌بندی یا کنسرو شده باشد.
- دارای مشخصات لازم (برابر ضوابط نشانه‌گذاری فرآورده مربوط) با تاکید بر «ممنوعیت مصرف انسانی» باشد.


 


 

نظر شما
ادامه