کد خبر: ۱۵۰۰۵
 سرپرست اداره دامپزشکی شاهرود گفت: بیماری ناشناخته دام در شهرستان میامی از توابع استان سمنان که موجب تلف شدن تعدادی از دام های سبک و سنگین در این منطقه شده است از سوی کارشناسان سازمان دامپزشکی در حال بررسی است.
 

 

دکتر ˈعلی نادمی ˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان بیشتر مشکوک به خوراک دام هستند و در این زمینه نمونه برداری های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات آزمایشگاهی از نظر قارچی و شیمیایی بر روی نمونه ها در حال انجام بوده و هنوز جواب آزمایش ها مشخص نشده است، گفت : نتایج به دست آمده، بعد از انجام نهایی آزمایش ها و دریافت پاسخ های صحیح اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از دامداران میامی به دلیل جلوگیری از خسارت بیشتر محبور به ذبح دام های خود شده اند، افزود: این موضوع در چرخه کشتارگاه با نظارت کامل انجام می شود و مصرف آن از نظر بهداشتی مورد تایید است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان میامی نیز با تایید اعزام کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور به این منطقه برای شناسایی علت این بیماری گفت: اطلاع رسانی در مورد اقدامات انجام شده در این زمینه از سوی روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان ارایه خواهد شد.

دکتر ˈمحمد سلیمانیˈ در مورد اعلام تعداد تلفات دام ها در منطقه میامی بر اثر این بیماری ناشناخته، از ارائه هرگونه پاسخ خودداری کرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان نیز گفت: هرگونه اطلاع رسانی در مورد اقدامات انجام شده بر روی بیماری ناشناخته دام در منطقه میامی ،پس از تایید نهایی این اداره کل، اعلام خواهد شد.

بر اساس آمار غیررسمی به دلیل بروز این بیماری ناشناخته که بیش از یک ماه است در میامی شیوع یافته است، تعداد 180 راس گاو و تعداد 200 راس گوسفند تلف شده است.

تنها آمار رسمی که تاکنون در مورد این بیماری اعلام شده تعداد هشت راس دام سبک و سنگین از سوی فرماندار شهرستان میامی است.

شهرستان میامی با 184هزار راس دام سبک و 14هزار راس دام سنگین در 65 کیلومتری شرق شهرستان شاهرود واقع است.

نظر شما
ادامه