کد خبر: ۱۵۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان علت بیماری دام های روستای ˈجودانهˈ شهرستان میامی را از نوع متابولیک و استفاده از سیلوی کپک زده ، علوفه کپک زده و نان خشک در جیره غذایی دام های این منطقه که باعث ایجاد مسمومیت شدید شده اعلام کرد.
 

 

در نامه ارسال شده اداره کل دامپزشکی استان سمنان به دفتر ایرنا شاهرود اعلام شد درچندین مرحله بازدید از دام های روستای جودانه این شهرستان و انجام نمونه برداری های لازم مشخص شد بیماری رایج دام در این منطقه از نوع بیماری متابولیک است که ارتباط مسقیم با تغذیه و شرایط نگهداری نامناسب دام دارد.

در این نامه مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تاکید کرده بیماری های متابولیک با اصلاح جیره غذایی و تقویت دام و همچنین اصلاح ساختار دامداریها ، قابلیت درمان دارد.

دکتر ˈرضا عامری ˈ با اشاره به اینکه معمولا این بیماری با علائم زمین گیری دام خود را نشان می دهد گفت : این موضوع از عوامل اصلی ذبح اضطراری دام در روستای جودانه شهرستان میامی است.

وی اعلام کرد : دامداران این منطقه می توانند با اصلاح جیره غذایی و بهبود شرایط زیست دام نسبت به درمان های حمایتی اقدام لازم را بعمل آوردند.

وی خاطر نشان کرد : در این راستا یک کلاس آموزشی در روستای جودانه میامی تشکیل و توصیه های لازم به آنان ارائه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دفتر شاهرود بر اساس گفته های دامداران روستای جودانه میامی بر اثر این بیماری که حدود 40 روز گذشته در این منطقه رخ داده تا کنون حدود 200 راس گوسفند و 180 راس گاو تلف شده و یک هزار راس گوسفند و 400 راس گاو نیز ذبح اجباری شده اند.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر عربشاهی
|
-
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
0
با سلام
اخیرا یک نوع مسمویت در یکی از مناطق قم مطرح شد که با علایم زمینگیری مرگ سریع بدون هیچ علایم ما بیماری را تشخیص با پیشگیری ودرمان مناسب ب تلفات ناشی از این بیماری خاتمه دادیم اگر دوستان مایل باشند تماس بگیرن تا اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهیم
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
0
جهت اطلاع اقای دکتر عامری ، که بیماری قارچی جزو بیماریهای متابولیک قلمداد نمیشه لطفا اصلاح بفر مایید
نظر شما
ادامه