کد خبر: ۱۵۰۳۷
گران شدن قیمت شیرخام و تخم‌مرغ ، کمبود داروهای زنبور عسل و افزایش بهای آن‌ها از جمله خبرهای مهم این هفته بود.
مهم‌ترین اخبارحوزه ی کشاورزی از 14 تا 18 دی‌ماه سال جاری به شرح زیر است:

"شیرخام" گران شد/ ثبات قیمت "لبنیات" تا پایان سال


رئیس انجمن صنفی گاوداران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه تخصیص یارانه سه هزار میلیارد ریالی دولت به دامداران گفت: طبق این مصوبه از این پس کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را به قیمت ۱۳۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌کنند.

احمد مقدسی در گفتگو  با بیان اینکه دستورالعمل نحوه اختصاص یارانه سه هزار میلیارد ریالی دولت به دامداران دوشنبه گذشته ابلاغ شده است، افزود: طبق این دستورالعمل از این پس کارخانجات صنایع لبنی باید شیر خام را به قیمت ۱۳۰۰ تومان از دامداران خریداری کنند.

وی اضافه کرد: با این وجود بهای فراورده‌های لبنی برای مصرف کنندگان ثابت می‌ماند و دولت‌ مابه‌التفاوت آن را از محل منابع یارانه حامل‌های انرژی (سه هزار میلیارد ریال مذکور) از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به کارخانجات صنایع لبنی می‌پردازد.




بهای تخم‌مرغ تغییری نکرده است/ برخورد جدی با متخلفان

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار ایران ضمن تکذیب خبر گران شدن تخم‌مرغ گفت: قیمت هر عدد تخم‌مرغ زرده معمولی و زرده زعفرانی به ترتیب 320 و 330 تومان است.
سید فرزاد طلاکش  با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون بهای هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 250 تومان افزایش داشته است، افزود: به دلیل اینکه ما قبلا سود واسطه‌های پخش، بنکداری‌ها و ... را حساب کرده‌ایم قیمت این محصول برای مصرف‌کنندگان افزایش نخواهد یافت.



29میلیارد متر مکعب آب "ارومیه" خشک شده است/ "آرتمیا" در یک قدمی مرگ


علی محسن پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه هنوز دولت جدید اقدامی برای بهبود شرایط آرتمیا اورمیانا انجام نداده و شرایط بد قبلی در حال بحرانی شدن است.

وی با تاکید براینکه دریاچه ارومیه در حال خشکیدن است، اضافه کرد: از حدود 32 میلیاردمترمکعب آب دریاچه تنها حدود 3 میلیارد مترمکعب آن باقی مانده است.

محسن پور با اشاره به شوری فوق اشباع آب در قسمت عمیق دریاچه، ادامه داد: در چنین شرایطی هیچ موجودی قادر به ادامه زندگی نیست.
رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در مورد پرورش این آبزی در شهرهایی مانند چابهار،هرمزگان و... گفت: این مسایل بحث‌های حاشیه‌ای بوده و موضوع اصلی احیای دریاچه ارومیه است.

محسن پور با بیان اینکه پرورش آرتمیا در استخرهای مصنوعی در همه جای کشور امکان‌پذیر است، افزود: هم اکنون در بندرعباس روی این موضوع کار می‌شود.

نظر شما
ادامه