کد خبر: ۱۵۰۵۷

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای طرح خودکفایی گوشت قرمز تا پایان سال ۹۴ در استان تهران خبر داد.


سید محمد موسوی در حاشیه سمینار بیماری تب 3 روزه گاوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: طرح خودکفایی گوشت قرمز در حال اجرا است و 30 هزار رأس گاو آماده کشتار در استان تهران وجود دارد.

وی ادامه داد: با اجرای طرح خودکفایی گوشت، تولید بیشتر شده و ثبات نسبی در قیمت گوشت در یک سال اخیر ایجاد شده است.

موسوی تأکید کرد: با اجرای این طرح استان تهران تا پایان سال 94 در تولید گوشت قرمز خودکفا می‌شود.وی به کارهای انجام شده در خصوص خودکفایی و اقتصادی کردن تولید اشاره کرد و گفت: 900 واحد نیمه‌ فعال در استان تهران فعال شده است. همچنین 262 واحد تولیدی نیز مکانیزه شده‌اند.

موسوی ادامه داد: 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای تولید نهاده‌های دانش‌بنیان در این استان هزینه شده است.رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: واحدهای تولیدی که بیش از 500 رأس هستند و 15 تن در روز شیر تولید می‌کنند، مجوز صنایع تبدیلی داده می‌شود.

موسوی همچنین از تخصیص 150 میلیارد تومان تسهیلات جدید برای استان تهران در جهت حمایت از زیرساخت‌های تولیدی و توسعه زیربنای دام خبر داد که توسط وزیر جهاد کشاورزی از محل اعتبارات استان‌ها تخصیص داده است.سمینار بیماری تب 3 روزه گاوی و تب برفکی امروز با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ،نمایندگان دامپزشکی و اتحادیه‌های دامداران برگزار شد.

نظر شما
ادامه