کد خبر: ۱۵۰۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

 مشاور انجمن صنایع لبنی با تکذیب اظهارات رئیس انستیتو تغذیه درباره استفاده از روغن پالم در تولید همه محصولات لبنی پرچرب گفت: هم‌اکنون در بخشی از محصولات لبنی پرچرب با مجوز از روغن پالم استفاده می‌شود که آن هم روی بسته‌بندی محصول درج شده است.

حسین چمنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه استفاده از روغن نباتی در تولید محصولات لبنی از سال‌های قبل انجام شده و مشکلی هم نداشته است، گفت: هیچ محصول لبنی بدون مجوز استاندارد و وزارت بهداشت تولید نمی‌شود. البته این موضوع که در همه محصولات لبنی پرچرب به جای چربی شیر از روغن استفاده می‌شود عمومیت نداشته و حرف نادرستی است.

وی گفت: ‌در برخی از محصولات لبنی به جای چربی شیر از روغن استفاده می‌شود که این کار نیز طبق استاندارد و مجوزهای مربوطه انجام می‌شود و مشتری نیز از طریق اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی از این موضوع آگاه است.

مشاور انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه درصد لبنیات پرچرب تولیدی با روغن چندان بالا نیست، گفت: در زمینه استفاده از روغن به جای چربی شیر برای تولید لبنیات پر مصرف فقط موضوع قیمت مطرح نیست، بلکه مباحثی مانند طعم و ذائقه موردپسند مشتریان هم مطرح است.

به گزارش ایسنا، امروز رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه طی اظهاراتی با تاکید بر اینکه مصرف شیر کم‌چرب بر انواع پرچرب ارجح است، گفت: چربی موجود در شیرها و لبنیات پرچرب مربوط به چربی شیر نیست، بلکه چربی شیر گرفته شده و روغنی به نام «پالم» به شیر اضافه می‌شود.

به گفته حاجی فرجی لازم است که مصرف‌کنندگان لبنیات پرچرب بدانند که روغن شیر نمی‌خورند، چرا که روغن شیر گرفته می‌شود و به جای آن روغن پالم به آن اضافه می‌شود. بنابراین ترجیح آن است که شیر کم چرب مصرف شود.

مطالب مرتبط:

ادعای رییس انستیتو تحقیقات تغذیه در خصوص شیر پر چرب

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
0
0
کجایی دکتر د... که ببینی از شیر پاستوریزه ات چه چیزهایی بجز وایتکس داره میاد بیرون ، دکتر عزیز مردم خودشون میدونن تو شیر پاستوریزه چه چیزهایی هست
نظر شما
ادامه