کد خبر: ۱۵۱۵۸

               

 

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا صادق‌پور با بیان این خبر اظهار داشت: تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی مغذی به دلیل غنی بودن از پروتئین، املاح، ویتامین همچنین طعم مطلوب آن مورد توجه و مصرف آحاد مردم و تولید کنندگان مواد غذایی است.


وی تاکید کرد: از جمله مصرف کنندگان تخم مرغ مایع، شیرینی پزی‌ها و کارخانه‌های تولید کیک و کلوچه هستند که معمولا تخم مرغ را به صوت مایع (زرده و سفیده) مصرف می‌کنند.


صادق‌پوراظهار داشت : آنچه در این میان حائز اهمیت است، شرایط استحصال تخم مرغ مایع است که بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور تنها واحدهای زیر پوشش دامپزشکی مجاز به تهیه و عرضه تخم مرغ مایع هستند..


وی در مورد شرایط مراکز مجاز تهیه تخم مرغ مایع تصریح کرد: با توجه به احتمال بروز آلودگی در مراحل جداسازی زرده و سفیده و به دلیل فساد پذیر بودن این فرآورده خام دامی، مراکز مجاز مورد بازدید و نظارت مستقیم و مداوم کارشناسان دامپزشکی قرار دارند و بر اساس رعایت شرایط بهداشتی مورد نظر دامپزشکی برای محصولات خود از برچسب بهداشتی استفاده می‌کنند که بر روی آن شماره پروانه بهداشتی بهره برداری، نوع محصول، نام و آدرس واحد تولیدکننده و تاریخ تولید و انقضا قید شده است.


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی یزد با تأکید بر مصرف تخم مرغ مایع بهداشتی توسط مراکز مربوطه از صنایع غذایی و مصرف کنندگان تخم مرغ مایع درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند.

نظر شما
ادامه