کد خبر: ۱۵۲۰۷

 

پرونده گوشت‌های آلوده، در قوه قضاییه پیگیری خواهد شد

 

در صورت اثبات ورود گوشت‌های آلوده به بازارهای مصرف، نهاد متولی و یا بخش خصوصی متخلف در قوه قضاییه باید پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: گزارش رئیس سازمان انرژی اتمی مبنی بر تکذیب تحویل گوشت‌های آلوده در کمیسیون قرائت شده است و نمایندگان به‌دنبال وضعیت توزیع گوشت‌های وارداتی هستند.

سیدراضی نوری افزود: هنوز توزیع آنها در بازارهای مصرف برای کمیسیون کشورزی اثبات نشده، اما کمیسیون عزم خود را برای تحقیق و تفحص از چگونگی ورود این گوشت‌ها از کشور اوکراین جزم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اوکراین از میان همه کشورهای صادرکننده محصولات کشاورزی و غذایی با چالش‌های سلامتی فراوانی روبه‌رو است و به‌طور قطع می‌توان گفت کشورهایی که حاضرند از این کشور به‌علت شائبه آلوده بودن به مواد رادیواکتیو محصولاتی خریداری کنند، بسیار محدود است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صرف ارزان بودن و جلوگیری از خروج ارز از کشور نمی‌تواند دلیل انتخاب این کشور برای واردات گوشت باشد.

نوری تصریح کرد: در صورت اثبات توزیع گوشت‌های آلوده در بازار مصرف، نهاد متولی و یا بخش خصوصی متخلف به قوه قضاییه معرفی خواهد شد تا در مراجع قضایی درباره چنین بداخلاقی تصمیم‌گیری شود./

نظر شما
ادامه