کد خبر: ۱۵۲۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
دکتر علی ایرانپور نماینده مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت عملکرد سازمان دامپزشکی را در چند سال گذشته صحیح، مناسب و قابل قبول خوانده بود، در گفتگو با خبرگزاری کشاورزی ایران برای تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی اولتیماتوم داد ...
jjjjjjj
 حمایت دولت از بخش کشاورزی در حوزه یارانه‌ها، از ابتدای اجرای این قانون به‌صورت حداقلی بوده و اکنون نیز ابزارهای اقتصادی قدرتمندی متوجه بخش کشاورزی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: طرحی در کمیسیون کشاورزی برای تغییر روش هدفمندی یارانه‌ها توسط رئیس کمیسیون پیشنهاد شده است که درباره کم و کیف آن باید رئیس کمیسیون کشاورزی پاسخگو باشد.

علی ایرانپور افزود: پرداخت 10 تا 30 درصد قیمت خرید محصولات استراتژیک به کشاورزان دچار این نقصان است که از یک سو چگونگی شناخت کشاورزانی که اقدام به کشت محصولات استراتژیک می‌کنند، نخستین چالش این موضوع خواهد بود، از سوی دیگر میزان تولید محصولات استراتژیک و در نهایت تعریف محصولات استراتژیک باید مشخص باشد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، عملاً پرداخت هرگونه یارانه به‌علت عدم احصاء درآمدهای دولت با چالش روبه‌رو شد؛ به این معنا که بسته‌های حمایتی که قرار بود در بخش کشاورزی تزریق شود، ناتمام ماند.

نماینده مردم مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قیمت نهاده‌های کشاورزی به‌شدت افزایش یافت، به‌طوری که قیمت کود و سم با 100 برابر رشد قیمت داشت؛ لذا با قطعیت می‌توان گفت ابزارهای اقتصادی حمایتی دولت از بخش کشاورزی حداقلی بوده است.

ایرانپور تصریح کرد: آزادسازی برق و حامل‌های انرژی اثر تورمی خود را در بخش کشاورزی به‌جا گذاشت و بخش کشاورزی را با چالش‌های نقدینگی روبه‌رو کرد.

وی یادآور شد: آزادسازی همه چیز در بخش کشاورزی در شرایطی که بسته‌های حمایتی بخش کشاورزی نرسیده و کشاورزان از حداقل‌های حمایت دولت برخوردار نیستند، بی‌معناست؛ لذا باید تعریف جدیدی از هدفمندی یارانه‌ها در بخش کشاورزی صورت گیرد و بخش تولید بازتعریف شود.

تناقض‌گویی مسئولان دامپزشکی درباره گوشت‌های آلوده

این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پس از آنکه بر اساس منابعی مطلع شدیم گوشت‌های آلوده وارد کشور شده، نخستین واکنش سازمان دامپزشکی این بود که چند کیلوگرم گوشت وارداتی تحویل انرژی اتمی شده است، اما مسئولان این سازمان تحویل هرگونه گوشت به این نهاد را تکذیب کرده‌اند که تناقض‌گویی مسئولان دامپزشکی حدس و گمان‌هایی را به ذهن متبادر می‌کند که باید برای کمیسیون کشاورزی شفاف شود.

ایرانپور در پاسخ به این پرسش که آیا گوشت‌های آلوده در کشور توزیع شده است یا خیر، اظهار داشت: این موضوع را تأکید یا تکذیب نمی‌کنم، اما تناقض‌گویی‌های صورت‌گرفته در سازمان دامپزشکی و تغییرات زودهنگام نشان می‌دهد که مسائلی پشت پرده وجود دارد.

اولتیماتوم تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی

وی همچنین گفت: در اواخر مجلس گذشته، تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی مطرح بود که به‌علت مصالح آن روز، توسط نمایندگان مجلس پیگیری نشد.

ایرانپور در پایان افزود: اگر پاسخ شفافی درباره سلامت گوشت‌ها و آنالیز آزمایشگاهی آن در اختیار کمیسیون کشاورزی قرار نگیرد، تحقیق و تفحص از سازمان دامپزشکی در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد. آخرین هنر آقایان قبل از رفتن
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
0
0
ایشون متاسفانه فردی هستند که حتی اعتبارنامشون در مجلس به تصویب نمیرسید چون مشکل داشت
مدیر مسوول محترم حکیم مهر،از شما انتظار میرود که از افرادی که دامپزشک بودن را دون شان خود دانسته و در تبلیغات خود،خود را دارای مدرک دکترای علوم آزمایشگاهی میدانند در سایت نامی نبرید
این قبیل افراد نه از سطح ...... کافی برخوردارند و نه ........ کافی
همكلاس ايشان
|
-
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
0
صحبت هاي ايشان را زياد جدي نگيريد. ايشان متاسفانه ايشان به شدت دچار .......... شخصيت است . كسي كه مدارج ترقي را در اين كشور پلكاني طي نكند و به خاطر بعضي مسائل آسانسوري پيشرفت نمايد همين ميشود ............
نظر شما
ادامه