کد خبر: ۱۵۲۱۳

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم بازنگری در قوانین محیط زیستی کشور، گفت: صیانت و حمایت از حیوانات به ویژه گونه‌های نادر جانوری و همچنین محیط‌بانان کشور همواره مورد توجه فراکسیون محیط زیست است.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با یادآوری از بین رفتن پلنگ های ایرانی، افزود: متاسفانه با وجود آنکه این نوع جانواران از گونه‌های نادر به شمار می‌روند اما به دلیل بی‌توجهی، طعمه اقدامات نادرست شکارچیان شده و در نهایت منجر به کشته شدن آنها می‌شود.

نماینده مردم اردبیل و سرعین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ضرورت بازنگری در قوانین محیط زیستی کشور و حمایت بی‌شائبه از محیط‌ بانان از جمله مواردی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد زیرا در سایه این اقدامات است که می‌‌توان به حفظ گونه ‌های نادر جانوری همچون پلنگ ایرانی امیدوار بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه حمایت از محیط ‌بانان نیاز به همکاری و پشتیبانی سه قوه دارد، تصریح کرد: صیانت و حمایت از جانواران به ویژه گونه‌های نادر و محیط‌ بانان کشور مورد توجه فراکسیون محیط زیست است.

همه قوانین محیط زیستی باید مورد بازنگری قرار گیرد

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس گفت: متاسفانه به دلیل وجود رفتارهایی مانند کشتار حیات وحش لازم است همه قوانین محیط زیستی دوباره بازنگری شود.

پیرموذن، با بیان اینکه می‌توان با قوانین درست از بسیاری تخلفات آسیب‌زننده به محیط زیست جلوگیری کرد، یادآور شد: با قوانین جدید می‌توان از تخلفاتی که موجب سرمایه‌های حیات وحش کشور است جلوگیری کرد و خاطیان آن را مورد مجازات قرار داد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیروهای حفاظتی مانند محیط‌بانان حقوق و مستمری زیادی ندارد، گفت: حقوق و مزایای این افراد در مقابل دیگر سازمان‌ها بسیار ناچیز است بنابراین باید این افراد مورد حمایت مالی و معنوی قرار گرفته و با افزایش انگیزه در محیط‌بانان، شاهد بالا رفتن راندمان کار و جلوگیری از کشتار سرمایه‌های حیات وحش کشور باشیم.

 

نظر شما
ادامه