کد خبر: ۱۵۲۱۷

 

 
 
دکتر قاضی یحیی نماینده منطقه ای سازمان OIEجزیره کیش را منطقه مناسبی برای احداث قرنطینه اسب و پرندگان زینتی دانستند.
جلسه تدوین دستور العمل جلوگیری از سرایت بیماری به سایر دامداریها و مناطق با حضور دکتر قاضی یحیی نمایدنه OIE،آقای رضوانی معاون اجتماعی منطقه آزاد کیش ،دکتر مشکوة معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر یگانه مدیر کل دفتر قزنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی کشور ، دکتر غریب مدیر کل دامپزشکی استان هرمزگان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان دکتر قاضی یحیی ضمن یاد آوری وظیفه سازمان OIEدر خصوص تدوین دستورالعمل در جهت جلوگیری از سرایت بیماری به دامداری و مناطق ، با توجه به امکان کنترل ورود و خروج در جزیره کیش و اینکه جزیره مذکور از نظر OIEمنطقه عاری از بیماری در نظر گرفته می شود .
.
وی جزیره کیش را منطقه مناسبی برای احداث قرنطینه اسب و پرندگان زینتی دانست .
آقای رضوانی ضمن معرفی جزیره کیش به عنوان پیشرفته ترین جزیره و رغبت زیاد ایرانیان به سرمایه گذاری در این جزیره و اینکه جزیره کیش برای گردشگری و تجارت می باشد و از نظر منطقه آزاد پیامد تاسیس مرکز مذکور در توسعه اصل گردشگری مهم می باشد. و در خواست نمودند که OIEبه صورت کتبی فواید مرکز قرنطینه را به منطقه آزاد کیش ارسال تا بعد از آن تفاهم نامه بین OIEو سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان دامپزشکی کشور امضاء شود.
دکتر یگانه ضمن اعلام تاریخچه ای از اقدامات انجام شده در زمینه احداث قرنطینه اسب در جزیره کیش مطالعات انجام شده در خصوص بررسی وضعیت آب و هوا ، دامداری بومی، حشره شناسی و انتشار دو جلد مطالعات که بر اساس نتایج انجام شده شرایط منطقه کیش را مناسب احداث قرنطینه اسب مطرح نمود .
دکتر غریب با ارائه آماری از تعداد دامهای موجود در جزیره و اقدامات بهداشتی و اجرای سیستم مراقبت جهت بیماریها را کمکی برای درخواست ارائه گزارش از امکانات باشگاه PMIR به منطقه آزاد کیش را لازم دانستند.
دکتر مشکوة ضمن اعلام موافقت سازمان دامپزشکی کشور با احداث قرنطینه در جزیزه کیش عنوان داشتند که اگر سازمان منطقه آزاد به خوبی وارد موضوع نشود سایر اقدامات بی ثمر خواهد بود
بحث تعیین هویت دامهای کشور در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار دادو اینکه بلا استفاده از سیستم GISراه اندازی سیستم بیماریهای هشدار دادنی اسب را در دست ترمیم داریم .
نظر شما
ادامه