کد خبر: ۱۵۳۰۰

 نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کلات حین گشت و کنترل در مسیر روستاهای بخش زاوین در حاشیه منطقه حفاظت شده کوه بزنگان به یک دستگاه خودروی نیسان وانت مشکوک شدند.

اباذر حسین نژاد رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات در این باره گفت: محیط بانان خودروی مذکور را تعقیب و متوقف نموده و به بازرسی آن پرداختند. در جریان بازرسی از داخل این خودرو سر بریده شده یک قلاده کفتار راه راه کشف و یک نفر متهم در این رابطه بازداشت گردید.



رئیس اداره محیط زیست شهرستان کلات گفت:  متهم پس از بازداشت جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردید.

بر اساس مصوبه هیات وزیران نرخ ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار غیرمجاز هر قلاده کفتار معادل پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که مجرم پس از پرداخت مبلغ ضرر و زیان، به جرم شکار غیرمجاز گونه حمایت شده در دادگاه محاکمه و به حبس یا پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

حسین نژاد افزود: متهم دستگیر شده پس از کشتار کفتار، سر حیوان را جدا کرده و در روستاهای همجوار به عنوان کله گرگی می چرخانده و از دامداران هدیه می گرفته است.

“کله گرگی” سنت ناپسندی است که در برخی از روستاهای کشور رواج دارد. در این رسم قدیمی و ناپسند اگر کسی گرگ یا حیوان درنده مشابهی را کشته و کله بریده شده آن را در آبادی بچرخاند از اهالی روستا به ویژه دامداران بابت کشتن این حیوان، پول یا بره گوسفند هدیه میگیرد.








نظر شما
ادامه